English

ابراهیم خدایی:

۸ هزار نفر در رشته پزشکی دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده اند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت رشته پزشکی نسبت به سال گذشته افزایش یافته، به طوری که بدون دانشگاه آزاد ۸ هزار نفر در این رشته شرکت کننده وجود دارد.

 8 هزار نفر در رشته پزشکی دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده اند

به گزارش خبرگزاری موج،  ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور سراسری سال98 در دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد: ظرفیت رشته پزشکی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اعلام این خبر افزود:در پی افزایش ظرفیت داوطلبان رشته پزشکی در کنکور سال 98 ، شمار شرکت کنندگان در آزمون پزشکی بدون دانشگاه آزاد به 8 هزار نفر  رسید. یعنی 8 هزار داوطلب بجز دانشگاه آزاد در رشته پزشکی دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده اند.

 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در بخش دیگری از سخنانش یادآوری کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی 132 هزار نفر است که با احتساب دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه علمی کاربردی به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.

وی در ادامه در خصوص سهمیه مناطق سیل زده در کنکور 98 عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه خود به 3 هزار و 775 نفر در آق‌قلا، گمیشان و معمولان ظرفیت اختصاص داده است.

خدایی در تشریح این خبر افزود: این ظرفیت که به مناطق سیل زده اختصاص یافته است نیاز استانداری است و مازاد است. یعنی سهمیه‌ای از هیچ داوطلبی کم نمی‌شود و این افراد جای کسی را نمی‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی