English

۲۵۸هکتار از اراضی بیابانی ورامین بیابان زدائی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: با هدف تثبیت شن های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان، عملیات بیابان زدائی منطقه ابردژ- آبشور ورامین اجرایی شد.

 258هکتار از اراضی بیابانی ورامین  بیابان زدائی شد

به گزارش خبرگزاری موج، احمد فدائی  در خصوص اقدامات عملی که در رابطه با عملیات بیابان زدایی در شهرستان ورامین توسطاداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان صورت گرفته گفت :  عملیات بیابان زدائی در سطح 258 هکتار از اراضی بیابانی منطقه ابردژ- آبشور واقع در شرق شهرستان ورامین با هدف تثبیت شن های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان، به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین، این اقدامات در قالب کاشت گونه تاغ که سازگار با مناطق بیابانی است انجام شده که همراه با کاشت، عملیات مراقبت و آبیاری نیز صورت گرفته است.

وی پدیده بیابان زایی را تهدیدی زیست محیطی دانست و تصریح کرد: تولید گرد و غبار ناشی از پدیده بیابان زایی در منطقه ابردژ ورامین علاوه بر تهدیدی جدی برای سلامتی جوامع محلی و همچنین کلانشهر تهران، تهدیدی برای عرصه تولید و اشتغال به شمار می آید که با توجه به این مهم ضرورت ایجاب می کند که برای کنترل و مهار این پدیده اقدامات بیابان زدایی استمرار داشته باشد.

این مقام مسئول وسعت اراضی بیابانی شهرستان ورامین را 33 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 11 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان زیر پوشش عملیات تاغکاری و بیابان زدایی قرار گرفته است.

فدایی در ادامه اضافه کرد: اقدامات بیابان زدایی علاوه بر تثبیت شن های روان و مانع از پیشروی بیابان، بازگشت روح زندگی، تلاش و رونق اقتصادی از جمله کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان در این منطقه و اطراف آن را به همراه داشته است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ورامین تصریح کرد: برای کل محدوده بیابانی منطقه طرح های مصوب بیابان زدایی و مدیریت جنگل های دست کاشت تهیه شده که در صورت تأمین اعتبار و با پیش بینی های صورت گرفته این امکان و آمادگی وجود دارد تا کل منطقه بیابانی شهرستان زیر پوشش عملیات بیابان زدایی قرار گیرد.

وی در خاتمه اظهاراتش عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد فضای شهرستان ورامین و طرح موضوع در کمیته فنی منابع طبیعی استان تهران، به منظور جلوگیری از بروز آفات همچون موریانه و خشکیدگی گونه های تاغ، طرح پاکسازی و جمع آوری سرشاخه های خشک در تاغزارهای منطقه ابردژ این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه