English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در ۳ روز آینده

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش امروز (۱۰ تیر) ابتدا در استان گیلان و بیشتر مناطق مازندران به‌ویژه در مناطق مرکزی و شرقی آن و بعد ازظهر علاوه بر این مناطق در استان گلستان پیش بینی می‌شود.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در 3 روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه ،  مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: طی امروز (۱۰ تیر) با ورود یک موج بارشی روی دریای خزر بارندگی در استان‌های گیلان، مازندران و دامنه‌های شمالی البرز آغاز می‌شود و با شدت قابل ملاحظه‌ای طی امروز تا صبح فردا (۱۱ تیر) ادامه دارد.

وی ادامه داد: عبور این سامانه طی امروز (۱۰ تیر) سبب وقوع توفان‌های تندری، رگبار باران ، رعد و برق، تندباد شدید موقتی و افت دما در دامنه‌های شمالی البرز تا سواحل دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و به‌تدریج از اواسط امروز در استان خراسان شمالی و به‌صورت ضعیف در شمال خراسان رضوی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز گستره بارش‌ها سراسر سواحل گیلان و مازندران و دامنه‌های شمالی البرز را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: شدت بارش امروز (۱۰ تیر) ابتدا در استان گیلان و بیشتر مناطق مازندران به‌ویژه در مناطق مرکزی و شرقی آن و بعد ازظهر علاوه بر این مناطق در استان گلستان پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه امروز (۱۰ تیر) رگبار باران و رعد و برق در مناطق کوهپایه‌ای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و جاده‌های کوهستانی شمال البرز مرکزی می‌تواند باعث سیلاب‌های ناگهانی و موقت و در مناطق ساحلی باعث آبگرفتگی معابر و راه‌های مواصلاتی شود.

وی افزود: با گذر این سامانه از اواخر امروز (۱۰ تیر) از غرب سواحل خزر از ناپایداری‌های جوی کاسته می‌شود ولی تا اواسط فردا (۱۱ تیر) در استان‌های مازندران، شرق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و توفان‌های تندری ادامه دارد همچنین شدت بارش صبح فردا در استان مازندران است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دریای خزر طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ تیر) مواج و طوفانی است، گفت: کاهش دما در دو روز آینده در سواحل خزر به ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در استان‌های جنوبی البرز مرکزی به ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وظیفه افزود: با عبور این سامانه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ تیر) در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد که در نوار شمالی افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ سانتیگرادی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد ازظهر امروز (۱۰ تیر) در استان‌های قزوین، البرز، قم، تهران، شمال مرکزی و سمنان سرعت وزش باد شمال غربی تشدید می‌شود، اظهار کرد: بیشنیه سرعت باد حدود ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود که در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک موقت می‌شود همچنین از امروز تا چهارشنبه (۱۰ تا ۱۲ تیر) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و رخداد گرد و خاک قابل پیش‌بینی است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ تیر) کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۲ تیرماه) صاف گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه