English

پیش بینی وضعیت آب و هوای مازندران در ۵ روز آینده

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه شاهد کاهش دما از ۵ تا ۱۰ هستیم، گفت: روز چهارشنبه وضعیت جوی استان تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

پیش بینی وضعیت آب و هوای مازندران در 5 روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، احمد اسدی، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران درباره  پیش‌بینی وضعیت آب و هوای مازندران ، گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و با توجه به شمالی شدن جریانات سطح زمین، وضعیت جوی مازندران امروز یکشنبه ۹ تیر نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، کاهش دما و رعد و برق پراکنده و از شب به تدریج از غرب استان با گسترش بارندگی همراه است.

وی تصریح کرد: در روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به دلیل تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی، آسمان مازندران ابری گاه همراه با بارندگی، وزش باد گاهی نسبتاً شدید، کاهش دما و رعد و برق پراکنده مورد انتظاراست که از اواخر روز سه شنبه با کاهش ناپایداری مواجه خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه شاهد کاهش دما از ۵ تا ۱۰ هستیم، گفت: روز چهارشنبه وضعیت جوی استان تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

اسدی خاطرنشان کرد: در روز پنج شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری در بعد از ظهر تا شب با افزایش ابر وزش باد به ویژه در ارتفاعات همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود و همچنین آب گرفتگی معابر در برخی از شهرهای مازندران دور از انتظار نیست.

وی در مورد شرایط جوی دریای خزر، بیان کرد: با ورود سامانه بارشی از غرب به استان و شمالی شدن جریان هوا و وزش باد در فراساحل و ساحل مازندران شاهد مواج بودن دریای خزر تا پایان هفته و وزش باد ۵۴ کیلومتر بر ساعت خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ذکر شده تمام فعالان دریایی بخصوص صیادان و دریانوردان از فعالیت در دریای خزر خودداری کنند و همچنین در طول این مدت شنا نیز ممنوع خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی