English

دستگیری مدیری دیگر به اتهام فساد اخلاقی در حین رابطه ای نامشروع!

فارغ از صحت و سقم این خبر، فساد جنسی مدیران دولتی یکی از امراض مبتلابه دولت است که بجز بدنامی دولت یکی از مظاهر نقض کنندۀ "شفافیت" و "مقابله با فساد" است که دولت ادعای سکانداری آن را دارد ...

دستگیری مدیری دیگر به اتهام فساد اخلاقی در حین رابطه ای نامشروع!

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از خبرهایی که امروز به خبری جنجال آفرین در فضای مجازی تبدیل شده بود، ماموریتی دیگر از سربازان گمنام امام زمان(عج) بود که باز از فسادی دیگر پرده برداشتند و بر عهد دیرین خود میثاقی دیگر بستند.

خبر کوتاه بود با چنین مضمونی :

پیش از ظهر امروز سربازان گمنام امام زمان(عج) معاون یکی از مدیران کل استان گیلان را به اتهام فساد اخلاقی و اشاعه فحشا حین رابطه‌ای نامشروع دستگیر نمودند.

این خبر  ابتدا به ساکن از طریق یکی از پایگاه های خبری استان گیلان مخابره و سپس در برخی از سایت های خبری پایتخت نیز بازنشر شد . ضمن آنکه انعکاس و جنجال خبر دستگیری یک مسئول دولتی به اتهام فساد جنسی در شبکه های اجتماعی نیز به گونه ای موید صحت این رخداد تاسف بار است.

با این احوال تا کنون مقامات قضایی نسبت به انعکاس این خبر واکنش نشان نداده اند که احتمالا به واسطه تعطیلی ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) بوده است. لذا باید منتظر ماند و دید فردا چه عاید خواهد شد.

اما فارغ از صحت و سقم این خبر، انتشار آن بهانه ای شد برای متذکر شدن نکته ای؛ اینکه معضل  فساد جنسی مدیران دولتی یکی از امراض مبتلابه دولت است که رسما یکی از مظاهر نقض کنندۀ "شفافیت" و "مقابله با فساد"ی است که بعضاً دولت  داعیه‌دار پرچمداری آن است. اما در عالم واقع باید بدون تعصب اذعان کرد که این معضل یکی از فاکتورهایی است که در بدنامی و به قهقرا رفتن دولت های یازدهم و دوازدهم نقش مهمی ایفا می کند و در عالم تمثیل قوزی بر روی قوزهای بسیار دولت کریمه است. تا به جایی که در مصداق یابی آن نیازی به تمرکز و صرف زمان زیادی نیست!

چرا که با مرور اتفاقاتی که در یکی دو ساله در زمینه ارتباط نامشروع مدیران دولتی (با پرستو و بی پرستو) تا سطح وزرا و و کلای مجلس( و حتی در دفتر کار و در زمان خدمت صادقانه ای که مدیران بابت آن حقوق و پاداش و حق عائله مندی  از بیت المال دریافت می کردند! ) هم این معضل را می‌توان  رد زد و نشان گرفت و در عین حال به صرف اپیدمی شدن و قبح شکنی این دست از رفتار ها انگشت حیرت به دندان هم نگزید!

با اینهمه از یاد نمی‌بریم که دولت فعلی و دولتمردان آن در نخستین روزها مسند نشینی بارها به مدیران دولت پیشین طعن و کنایۀ "پاکدستی" و "مال زدگی" مدیران را زدند. گرچه این قیاس نه تحقیر این دولت است و نه تطهیر آن دولت! بلکه صرفا مقایسه ای است بر حسب وظیفه.

اما حرف دست قضایی است که عاقبت از آستین حق بر می آید و گویا بر اساس بیت المثل: "بهرام که همه عمر گور میگرفت..." آنانکه روزگاری نیشخند میکردند، امروز خود به ریشخند روزگار گرفتار آمده اند.

وبر اساس این اصل تسلسل، ​هیچ بعید نیست مدیران دولت های آینده هم در زمان مسند نشینی و صدارت خود طعن و کنایۀ "پاک چشمی" و " جمال زدگی" مدیران دولت یازدهم و دوازدهم را به آنان بزنند و این دور تسلسل تو گویی بر آن است که تاریخ را در زمینۀ عبرت آموزی روزگار هرگز لنگ نگذارد!

لذا این اشارات وظیفه رسانه و رسانه ای است. وظیفه ای که با متذکر شدن نکات، چوب لای چرخ این دور تسلسل می شود. دور تسلسلی که اگر رها شود، حول محور "فساد" ،  تا قیام قیامت دوره و  دَوَران خواهد کرد.

با این اوصاف وقت آن است که بگوئیم : لطفا در انتخاب مدیران جهت اداره کشور عمه زاده و خاله زاده ها را  معاف بفرمایید. چرا که به قول امیر کبیر بزرگ:« اداره‌ی امور مملکت به توصیه‌ی عمه و خاله نمی‌شود.» و در طوماری انگشت زده، عجز و التماس کنیم که مدیران بی زحمت به پایین دست میل کنند و دومرتبه این نردبان (که گویا چند پله یکی بالا رفته اند) ،  را از نو طی کرده و قبل از آن دست و چشم به " مال" و "جمال" غیر ، مومن و درویش نمایند.

و اگر زیاده زحمت نباشد در عالم سیاست‌ورزی به این گفته وزیر مختار قاجاریه، سردار حسنعلی‌خان امیر نظام گروسی التجا برند که در زمان صدارت خود برای گریز از گرفتاری از معضلاتی چون مال و جمال گفته بود: « کار تهران به عشوه است و رشوه. رشوه را مال ندارم. و عشوه را جمال» !

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه