English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در ۳ روز آینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ تیرماه) با استقرار الگوی گرم تابستانه، جوی کاملاً پایدار در کشور حاکم می شود که پیامد آن افزایش محسوس دما است.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در 3 روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه ،  مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا در کشور گفت: از امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ تیرماه) با استقرار الگوی گرم تابستانه، جوی کاملاً پایدار در کشور حاکم می شود که پیامد آن افزایش محسوس دما است.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۶ و ۷ تیرماه) با عبور سامانه بارشی در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات شمال البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور، بارش باران ، گاهی رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از امروز تا آخر هفته (۳ تا ۷ تیرماه) در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود همچنین در همین مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد به تناوب در جنوب سمنان، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران رخداد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه، با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق از بعدازظهر فردا (۴ تیرماه) و طی روز چهارشنبه (۵ تیرماه) احتمال وقوع گرد و خاک برای جنوب غرب کشور و استان بوشهر وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا (۴ تیرماه) آسمان تهران صاف، در بعد از ظهر همراه با وزش باد است. پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز در گرم‌ترین زمان ۴۰ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۲۸ درجه سانتیگراد باشد. همچنین پس‌فردا (۵ تیرماه) آسمان پایتخت صاف با بیشترین و کمترین دمای ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه