English

سعید نمکی:

معضل کمبود تخت در نظام سلامت وجود ندارد

وزیر بهداشت گفت: اعتقاد من این است که معضل کمبود تخت در نظام سلامت وجود ندارد و در قالب طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بسیاری به تخت‌های موجود اضافه شد

معضل کمبود تخت در نظام سلامت وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج،  سعید نمکی ، وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در اراک گفت: بیمارستان امام رضا(ع) عمومی 32 تختخوابی است که تمام نیازهای عمومی منطقه را دارا است و مقرر شد برای تکمیل برخی تجهیزات مورد نیاز این مرکز کمک کنیم.

وی افزود: به جهت قرار گرفتن این بیمارستان در یک شاهراه مواصلاتی قرار شد بخش‌های اورژانس و تشخیص سی تی اسکن آن‌را تکمیل‌تر کنیم و در خصوص طرح توسعه آینده بیمارستان و افزایش به 64 تختخواب با پیشرفت امور عمرانی پروژه اقدام خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به بازدید از طرح ملی بسیج کنترل فشار خون ، گفت: در این شهرستان بسیار خوب عمل شده و از اهداف تعیین شده جلوتر هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون حدود 5 هزار تخت بیمارستانی را در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری داریم، افزود: اعتقاد من این است که معضل کمبود تخت در نظام سلامت وجود ندارد و در قالب طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بسیاری به تخت‌های موجود اضافه شد و در واقع در دولت روحانی به اندازه کل سال‌های بعد از انقلاب تخت اضافه شد و آنچه مشکل داریم، توزیع عادلانه و مناسب این تخت‌ها و بهره‌برداری مناسب از آنهاست.

نمکی با بیان اینکه تخت زیادی در کشور ایجاد شده که ضریب اشغال زیر 30 درصد دارند، افزود: این درحالیست که در برخی مناطق در راهروی بیمارستان‌ها بیمار بستری می‌شود. بر این اساس اولین برنامه این است که از تخت‌های موجود حداکثر بهره‌وری انجام شود و کمبود تخت در نقاط کمتر برخوردار و محروم را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: امروز یکی از بهترین سیستم‌های اورژانس جاده‌ای را در کشور دارا هستیم و در حال حاضر به تعداد کافی در تمام جاده‌ها پایگاه داریم و قطعا در پیک ترافیک جاده‌ای تعداد پایگاه‌های سیار را افزایش خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه یکی از مدرن‌ترین و به روزترین اورژانس‌های جاده‌ای منطقه را در شرق مدیترانه و به تایید سازمان جهانی بهداشت در اختیار داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه