English

نماینده مردم فیروزآباد فارس در گفتگو با موج هشدار داد:

خسارت ملخ‌ها، در صورت جدی نگرفتن چند برابر تحریم‌ها خواهد بود

نماینده مردم فیروزآباد فارس خطاب به مسئولان قوای سه گانه و مسئولان ارشد نظام گفت: من تمام فریاد خود را زده ام که اگر سونامی ملخ ها را جدی نگیرید، بزرگترین ضربه اقتصادی به کشور وارد می شود که چند برابر ضرر تحریم ها خواهد بود.

خسارت ملخ‌ها، در صورت جدی نگرفتن چند برابر تحریم‌ها خواهد بود

کورش کرم‌پور حقیقی در گفتگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری موج، در پاسخ به سوالی در ارتباط با هجوم ملخ ها به استان فارس و مبادی ورودی این هجوم جویا شد، خاطر نشان کرد: تحقیقات ما حاکی از آن است که ورود ملخ‌ها از سمت استان‌های بوشهر و هرمزگان بوده که بخش اعظم آنها از سمت استان هرمزگان به استان فارس هجوم آورده‌اند.

وی در رابطه با یکی از خصیصه های مخرب این حشرات گفت: این ملخ‌های به لحاظ فطری طوری عمل می‌کنند که به هر مزرعه و فضای سبزی که برسند، آن منطقه را نابود و اثری از آثار فضای سبز و علوفه و گیاه باقی نمی گذارند. حال این گیاه کاشتنی باشد و در مزرعه یا بصورت خودرو در بیابان و صحرا رویده باشد.

ده‌ها برابر میزان ملخ های حاضر در استان در راهند!

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق تحقیقات ما ده‌ها برابر میزان ملخ‌هایی که در حال حاضر در استان فارس وجود دارد، در مسیر مهاجرت هستند و هنوز به مرزهای استان فارس و سایر استان ها نرسیده اند و یا در صحرا‌هایی هستند که خیلی وجودشان حس و رصد نشده است.

استاندار فارس تمام امکانات استان را بسیج کرده است

وی با تکیه بر کمبود امکانات عنوان کرد: خوشبختانه بنا به تدبیر استاندار فارس، تمام امکانات و تجهیزات استانی را بر اساس طبقه‌بندی‌های خاص بسیج شده و از نظر مالی هم مبالغی را از صندوق‌ها و ردیف‌های بودجه‌ای خاص که در اختیار استانداران قرار دارد تامین کرده‌اند که بهانه ای برای کوتاهی نباشد.

برای مقابله با ملخ ها باید عزم ملی صورت بگیرد

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- سوئیس در ادامه اظهار داشت: اما این اندازه امکانات و تجهیزات در مقابل حجم ملخ های مهاجم کافی نیست و باید در این زمینه عزم ملی و بسیج امکانات کشور صورت بگیرد.ضمن آنکه مردم فارس را باید به تمام امکانات تجهیز کنند و در این رابطه دولت به تنهایی نمی تواند کاری کند و در عزم ملی باید سه قوه به اضافه قوای مسلح نیز به این معضل ملی ورود پیدا کنند.

اگر دست روی دست بگذاریم فاجعه ملی رخ می دهد!

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی با تصریح بر این نکته که باید این هشدار را جدی گرفت، عنوان کرد: بنده در اینجا هشدار می‌دهم که اگر قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح این هشدار را جدی نگیرند و  دست روی دست بگذارند، فاجعه ای ملی رخ خواهد داد. چرا که در تحقیقات ما مشخص شده که لشکر مور و ملخی که در راه است و بخشی از آن به استان فارس رسیده از کل ایران را عبور می کنند و تا کرانه های مغولستان پیش خواهند رفت.

آفت ملخ در شهرستان حاجی‌آباد

خسارت ملخ‌ها، در صورت جدی نگرفتن چند برابر تحریم‌ها خواهد بود

وی در ادامه افزود: یقین داشته باشید که اگر ملخ ها به درستی سرکوب نشوند، خسارتی را به کشور می‌زنند که غیر قابل جبران باشد. من می‌گویم گور بابای آمریکا و تحریم هایش! شاید خیلی های حرف مرا به طنز و شوخی بگیرند اما مسئله جدی است آقایان! خسارتی را که ملخ ها در صورت کوتاهی بیشتر از این به کشور وارد می‌کنند ده ها برابر تحریم های آمریکا و سایر کشورهاست!

اگر مسئولان تصاویر هجوم ملخ های را ببینند بهت‌زده می‌شوند

کرمپور در بخش دیگری از اظهارتش اضافه کرد: اگر مسئولان تصاویر هجوم ملخ های را ببینند بهت‌زده می‌شوند. پس چگونه است که برخی کارشناسان اعلام می‌کنند که ملخ ها بخاطر بارندگی های بهار امسال زیاد شده‌اند و خسارتی به بخش کشاورزی و مراتع و منابع ما نمی زنند؟! در حالیکه این جانواران کلیه فضای سبز باغات مزارع آماده درو گندم و جو و مراتع عشایری گیاهان دارویی و خودرو در مناطق کوهستانی را جویده اند و همه دارد دستخوش هجوم ملخ ها می شود و نابود می شوند.

وی ادامه داد:آن کارشناسی که چنین حرفی را زده بیاید من دستش را می‌گیرم و او را به مناطقی می‌برم که ملخ ها دار و ندارشان را جویده‌اند. شما نمی دانید که در همین خبر ساده هجوم ملخ‌ها چه جنایتی انجام شده است. بدتر این هجوم ملخ ها بی تفاوتی مسئولانی است که وظیفه دارند هجوم ملخ ها را بر اساس واقعیت ها به مسئولان ارشد تصمیم گیر گزارش کنند.

سونامی ملخ ها را جدی بگیرید   

وی در پاسخ به این سوال که ناآگاهی مسئولان کشوری، آیا از اهمال برخی سازمان‌های استانی مثل صدا و سیمای فارس ناشی نمی‌شود که تصاویر مستندی از هجوم ملخ‌ها مخابره نکرده‌اند،گفت: من این نکته را همین الاساعه متذکر می شوم که دوستان رسانه ای استان فارس به ویژه صدا و سیمای مرکز فارس گزارش هایی از هجوم ملخ ها تهیه کنند و ترتیب پخش آن را از بخش های خبر ملی و سراسری بدهند تا هم مسئولان ارشد کشوری و هم سایر هموطنانمان از اصل ماجرا خبردار شوند و یک عزم ملی انشالله برای مبارزه و ریشه کنی این معضل بزرگ صورت بگیرد.

کرمپور ادامه داد: من تمام فریاد خود را زده ام و به شما هم می‌گویم که سونامی ملخ ها را جدی بگیرید. از آلان باید جلوی ضرر را گرفت.مطمئن باشید که این ملخ ها اگر با جدیت مقابله نشود بزرگترین ضربه اقتصادی را به کشور وارد می‌کنند. این هشدار تنها به حوزه انتخابی بنده مربوط نمی شود بلکه، کل کشور درگیر این مخاطره بزرگ است. خب چرا باید ما دست روی دست بگذاریم و وقتی که یک فاجعه به اشد درجه خود رسید آن وقت کمیسیون تشکیل بدهیم تا معلوم شود که باید از چه صندوقی پول و بودجه بازسازی و خسارت را پرداخت کنیم.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه