English

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر در گفتگو با موج:

سیاست هلال احمر در تسکین آلام بشری و ترویج صلح و دوستی تعریف می‌شود

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به اینکه سیاست هلال احمر در تسکین آلام بشری است، گفت: زمینه همکاری با هلال احمر تنها محدود به فعالیت در سازمان امداد و نجات نمی شود.

سیاست هلال احمر در تسکین آلام بشری و ترویج صلح و دوستی تعریف می‌شود

شهاب‌الدین صابونچی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری موج، با اشاره به این نقیصه که مردم آنگونه که باید و شاید جمعیت هلال احمر و ظرفیت خدمات رسانی و ماموریت های این نهاد  را نمی‌شناسند، تصریح کرد: این در حالی ست که هلال احمر، چهارچوب و اهداف بسیار وسیعی دارد که می تواند در خدمت هموطنان و جامعه انسانی و بین المللی باشد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: در جمعیت هلال احمر هر کار و اقدامی منجر به تسکین آلام بشری، سلامت انسان‌ها، ترویج صلح و دوستی و حفظ کرامت انسان ها شود در حیطه اهداف این جمعیت و سیاست های ما تعریف می‌شود و ما بر اساس اصل بشردوستی که اصل اول و مشترک تمامی کشورهای عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ جهانی و هلال احمر است، کارهایمان را انجام می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: کار سازمان امداد و نجات در واقع پیشانی و ویترین کار جمعیت هلال احمر در کشورمان است که به عنوان یک کار بشر دوستانه انجام می‌شود.اما نکته حائز اهمیت این است که باید به گونه‌ای به هموطنان جمعیت هلال احمر را ببینند و این واقعیت را به درستی درک کنند که مصداق ها و فرصت های همکاری با هلال احمر به‌عنوان یک داوطلب فقط محدود به همکاری با سازمان امداد و نجات نیست. چون ممکن است یکی از هم وطنان  بگوید که من نمی توانم در بخش امداد و نجات در پایگاه های جاده ای با هلال احمر همکاری کنم و تصور نماید که راه همکاری با سازمان هلال احمر برای او بسته است. در حالیکه هلال احمر موقعیت های و ماموریت های مختلفی دارد که امکان همکاری با هموطنان را برای اقشار و تخصص های مختلف افراد جامعه ایجاد می کند.

صابونچی در ادامه افزود: با این اوصاف هموطنان گرامی با هر توانمندی و تخصصی که دارند می‌توانند با هلال احمر کشورمان همکاری کنند. ممکن است یکی پزشک باشد یا معلم یا حقوقدان. یا اصلا ممکن است کسی شغل آزاد داشته باشد. این عزیزان می‌توانند با تکیه بر دانش، تخصص و توانمندی های خود برای انجام اهداف هلال احمر در کنار ما باشند. از این رو علاقه‌مندان که عموما قشر جوان را تشکیل می دهند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه های سازمان هلال احمر درخواست همکاری کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خاتمه اظهاراتش تاکید کرد: با توجه به آنچه که گفته شد، باز خطاب به علاقه مندان عرض می‌کنم که مصداق های همکاری با هلال احمر تنها محدود به سازمان امداد و نجات نمی شود. بلکه در بخش های فرهنگی، اجتماعی، هنری و...هر یک به گونه ای با این سازمان ارتباط کاری دارند. بنابراین هر یک از افراد می‌توانند با هر توانی که دارند با تکیه بر وقت و تخصص خود برای رسیدن به اهداف هلال احمر در کنار ما باشند. امیدواریم بتوانیم با مجموعه سیاست هایی که در پیش گرفته ایم که یکی از آنها ارائه آموزش فعالیت های هلال احمر از سنین کودکی است، بتوانیم از ظرفیت های بالنده افراد که اوج آن در سنین جوانی است، بهترین عملکرد را داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه