English

دبیرکارگروه بررسی مدارک طرح ترافیک خبرنگاری خبر داد:

نحوه اعتراض خبرنگاران به طرح ترافیک به زودی مشخص می شود/صدور کارت بلیت خبرنگاران از هفته آینده

دبیرکارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری گفت: تا یکی دو روز آینده جزییات اعتراض به خبرنگارانی که به شیوه ارائه طرح ترافیک خبرنگاری معترض هستند، اعلام می شود.

نحوه اعتراض خبرنگاران به طرح ترافیک به زودی مشخص می شود/صدور کارت بلیت خبرنگاران از هفته آینده

فرهاد خوانساری، در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری موج، در خصوص ابهاماتی که در واپسین روزهای تکمیل و بررسی مدارک خبرنگاران جهت دریافت طرح ترافیک خبرنگاری سال 98 پیش آمده خاطر نشان کرد: براساس مصوبه 2529 شورای اسلامی شهر تهران، حداکثر سه درصد از کل مجوزهای طرح ترافیک تهران بزرگ به موارد خاص از جمله اصحاب رسانه، جانبازان و معلولان و ..... اختصاص یافته است که دو سوم این سه درصد به اصحاب رسانه شامل خبرنگاران، روزنامه نگاران، عکاسان و تصویربرداران خبری اختصاص می‌یابد.

دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاران یاد آور شد: اگر بحث سهمیه را در مورد خبرنگاران و رسانه قائل باشیم، طبیعتا در بحث سهمیه هم محدودیت و اولویتی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: با اینکه ما می دانیم دریافت طرح ترافیک حق همه خبرنگاران است. اما وقتی برای ما هم در شهرداری محدودیت هایی وجود دارد، مجبوریم علی‌رغم میل باطنی‌مان و برای آنکه عدالت را به بهترین شکل اجرا کنیم، به یک سری اولویت ها متوسل شویم. بنابراین ما با انجام تحقیقاتی در مورد خبرنگاران تمام تلاش خود را معطوف کرده‌ایم که خبرنگارانی را در اولویت دریافت طرح ترافیک قرار دهیم که ذی حق‌تر از سایر همکارانشان باشند و برای این منظور مدارک را با حساسیت بیشتری رصد می‌کنیم.

خوانساری در اشاره به تعداد خبرنگاران متقاضی دریافت طرح یادشده متذکر شد: وقتی خبرنگاران متقاضی دریافت طرح ترافیک به مرز 5 هزار و 500 نفر برسد، تایید کنید که تامین طرح برای این تعداد خبرنگار و عکاس و روزنامه نگار و... کار بسیار مشکلی است؛ آن هم در حالی که ما در نهایت بتوانیم به دو سوم این تعداد را طرح ترافیک ارائه کنیم.

وی با اشاره به مصوبه جدید شورای شهر افزود: امسال شورای شهر در دل مصوبه یاد شده، کارگروهی را تعیین کرده که این کارگروه در نهایت تشخیص می دهد که به چه رسانه ها و خبرنگارانی طرح تعلق بگیرد یا نگیرد.بخاطر همین ما در قالب همین کارگروه و شاخص هایی که آنها برای دریافت طرح ترافیک تدوین و تعریف کرده اند عمل کرده ایم.

دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ خبرنگاری شهرداری تهران در تشریح شاخص‌ها افزود: شاخص های به گونه ای است که همه پایگاه های خبری درجه یک و دو تقریبا مشمول دریافت طرح ترافیک خواهند شد. اما پایگاه های خبری درجه سه وضعیت شان طوری رقم خورده که بر اساس همان شاخص ها طرح به آنها تعلق نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: اما نحوه اعطای طرح به خبرگزاری ها هم تقریبا مشابه پایگاه های خبری است با این تفاوت که تعداد بیشتری خبرنگاران خبرگزاری مشمول دریافت طرح خواهند شد.

خوانساری در خصوص شاخص های تعریف شده برای رسانه های مکتوب، اظهار داشت: در مورد رسانه های مکتوب، آنهایی که امتیاز کیفی‌شان بالای 50 است و درصد نظم انتشارشان بالای 75 است، همگی مشمول دریافت طرح ترافیک هستند و مابقی رسانه های مکتوب که از این مرز کمتر باشند، نمی توانند طرح ترافیک دریافت کنند.

وی در رابطه با سوتفاهمی که در مورد دریافت کارت بلیت مترو خبرنگاری به وجود آمده بود، متذکر شد: درمورد دریافت کارت بلیت مترو تمام خبرنگارانی که مدارک کاری شان مورد تایید واقع و اثبات شود که خبرنگاران حرفه ای هستند موفق به دریافت کارت بلیت مترو یک ساله خواهند شد که فعلا در مورد هزینه شارژ این کارت بلیت ها توافق نشده اما هزینه قطعا نسبت به سال گذشته بالاتر و طوری خواهد بود که کفاف رفت و آمد یک ساله خبرنگاران را بدهد.

کارت بلیت خبرنگاری

دبیرکارگروه بررسی مدارک طرح ترافیک خبرنگاری با اشاره به اینکه از هفته آینده که تکلیف طرح‌های ترافیک مشخص شد، توزیع کارت بلیت‌های خبرنگاری هم آغاز می‌شود، در خصوص شیوه ارسال و ارائه کارت بلیت ها اظهار داشت: سال گذشته روش پست سفارشی و انتخاب دو ایستگاه مترو را برای توزیع کارت بلیت خبرنگاری مشخص کردیم که اغلب خبرنگاران به ایستگاه‌ها برای دریافت کارت‌ها مراجعه کردند و به احتمال زیاد هم امسال از همین دو روش استفاده خواهیم کرد که در روزهای آینده اطلاعات تکمیلی راجع به کارت بلیت های خبرنگاری منتشر خواهد شد.

خوانساری با تصریح بر این نکته که کارگروه در حال حاضر مشغول کنترل و رصد مدارک خبرنگارانی است که تقاضای دریافت طرح ترافیک داشته و مدارک خود را برای کارگروه ارسال کرده اند، خاطر نشان کرد: خبرنگارانی که به شیوه ارائه طرح ترافیک ها اعتراض داشته و خود را در دریافت طرح محق می دانند، حق اعتراض برای آنها منظور خواهد شد. لذا در یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد که این دسته از خبرنگاران گرامی چگونه و از چه راهی می توانند اعتراض خود را مطرح و به چه قسمتی ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه