English

سردار رحیمی در نشست خبری :

قاتل بودن اشخاص برای ما هیچ فرقی نمی‌کند، حتی نجفی

رئیس پلیس تهران بزرگ در نشست خبری امروز خود در توضیح برنامه های پلیس پایتخت در روزهای خاص خردادماه از آمادگی صددرصدی پلیس پایتخت در خدمت رسانی به شهروندان تهرانی خبرداد.

قاتل بودن اشخاص برای ما هیچ فرقی نمی‌کند، حتی نجفی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی درتشریح برنامه های مختص به روزهای خاص خردادماه گفت: در شب های قدر بیش از ۲۲۰۰ مسجد و تکیه را در تهران بزرگ از ساعت ۹ شب تا سحر پوشش دادیم و به صورت آماده باش صد در صد به گونه‌ای عمل کردیم که کوچکترین مطلب و مسئله‌ای در این ایام نداشتیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه افزود: در رزوهای آینده مراسم روز قدس و مراسم ارتحال امام را در پیش داریم و باور ما این است که امسال یک روز قدس باشکوه و باعزمت را خواهیم داشت که در نیمه شب پنجشنبه شب پلیس به صورت آماده باش ۳۰ درصد فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی اضافه کرد: در مسیر اصلی و در مسیر‌های فرعی برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت و هزاران نفر از همکاران بنده در پلیس پیشگیری یگان امداد یگان ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی کار‌های انتظامی ترافیکی را برعهده گرفته اند که تردد خودرو‌های سنگین از نیمه شب پنجشنبه تا ظهر روز جمعه به طور کامل در تهران ممنوع است و در طول مسیر راهپیمایی به خصوص در محدوده خیابان آزادی و انقلاب تردد همه وسائط نقلیه ممنوع می باشد.

سردار رحیمی در ادامه خاطر نشان کرد: هماهنگی لازم با کمیته‌های حمل و نقل و ترافیک انجام شده است و فعالیت‌های در این باره در حال انجام است که پلیس با آمادگی صددرصد نظم و امنیت را برقرار خواهد کرد.

رییس پلیس تهران بزرگ در تشریح نقش پلیس در نماز عید فطر یاد آور شد: طبق برنامه ریزی نماز عید فطر در مصلای امام خمینی برگزار خواهد شد و هماهنگی فراوانی را هم در این خصوص انجام دادیم.

وی به دستاورد مهم کاهش جرم در ایام ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در طول ماه مبارک رمضان ۱۷ درصد کاهش جرم داشته‌ایم و جرایم خشن بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است. ما در وقوع جرم آخرین استان هستیم و در کشف جرایم رتبه برتر کشوری را از آن خود کرده ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش در خصوص دستگیری محمد علی نجفی شهردار سابق تهران به جرم قتل همسرش گفت: در همان دقایق اولیه متوجه شدیم که قتل توسط محمدعلی نجفی انجام شده است، چون استنادات و مدارک و قرائن و شواهد حاکی از آن بود. لذا با اطلاعاتی که از فرزندخوانده، همسایه ها و راننده به دست آوردیم و تلفن‌هایی که وی گرفته بود، از چیزی که نگران بودیم این بود که این فرد به خود صدمه بزند و خودکشی کند.

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم هفت یا هشت نقطه‌ای که احتمال می‌دادیم، نجفی در آنجا باشد، مهمترینش یک نقطه قم و یک نقطه ویلا بود.برای همین تیم‌های مختلف به محل اعزام شدند و حدود ساعت ۷ بعد از ظهر بود یکی از این تیم‌ها بود که وی را در خیابان وحدت اسلامی در حالتی که برای تسلیم شدن آمده بود، رویت و بلافاصله همکاران ما وی را به آگاهی منتقل می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه اسلحه‌ آقای نجفی بود از سال ۹۴ تاکنون مجوز نداشته است، خاطر نشان کرد: پسر مقتول پس از برگشت از مدرسه با جسد مادرش رو به رو می شود و ماجرا را به پلیس گزارش می دهد و متهم پس از اینکه همسر خود را به قتل رسانده دوکیف را به راننده اش تحویل داده که داخل این کیف یک نامه سه صفحه ای پیدا کردند که در آن توضیحاتی را داده بود.

وی در ادامه در باره فیلمی که نشان می‌داد خبرنگار صدا و سیما آلت قتاله را در دست گرفته است خاطر نشان کرد: زمانی این اتفاق افتاد که اعترافات متهم مبنی بر اینکه همسر دوم خود را با این اسلحه به قتل رسانده و پس از اطمینان از قاتل بودن نجفی این اسلحه برای تهیه گزارش برای چند لحظه در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

سردار رحیمی با بیان اینکه نجفی از زمان قتل تا زمان دستگیری به قم و سر خاک پدرش رفته و برگشته بود، متذکر شد: برای ما اشخاص فرقی نمی‌کند، حتی نجفی و شخص در جایگاه قاتل است و دادسرا در حال رفت و آمد است و مستندات بازجویی در حال انجام است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه در برخی تصاویر نشان داده می‌شود نجفی در حال چای خوردن است، توضیح داد: بازرسی‌ها از وی تا افطار تمام می‌شود و برای بازپرس چایی آورده می‌شود و در اینجا برای نجفی هم چایی آورده می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه