English

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها:

۲۵۰ استاد تبعات سیل های اخیر کشور را بررسی می کنند

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها گفت: 250 استاد در 16 کارگروه تخصصی بابهره گیری از دانش خود و تجربه های جهانی، سیل های اخیر کشور را بررسی می کنند.

250 استاد تبعات سیل های اخیر کشور را بررسی می کنند

به گزارش خبرنگار آموزش خبرگزاری موج، محمود نیلی احمدآبادی در دومین نشست خبری خود که عصر امروز چهارشنبه هستم خرداد ماه در دانشگاه تهران برگزار شد، به ارائه توضیحاتی حول محور گزارش ملی سیلاب ها پرداخت

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها در آغاز سخنانش اظهار داشت: پس از گذشت حدود 43 روز از صدور حکم رئیس جمهوری برای ریاست بر هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب ها، همه توان خود را بکار گرفتیم تا با بهره گیری از ظرفیت های کارشناسی، تخصصی و علمی کشور این رویداد را بررسی کنیم که این تلاش منتج به این شد که در حال حاضر 250 نفر از استادان با تخصص دانشگاه های کشور در کارگروه ها مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه افز.د: از 250 نفر استاد متخصص این هیئت، حدود 150 نفر جزو اعضای اصلی کارگروه ها و 78 نفر به عنوان همکاران کارگروه فعالیت می کنند که این هیئت از دانش و تجربه استادان و متخصصان سیل زده نیز بهره برده است و  121 نفر از اعضای کارگروه ها از اعضای هیأت علمی دانشگاه های شهرستان هایی هستند که دچار سیل زدگی شده اند.

نیلی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه ۱۶ کارگروه علمی تخصصی در حوزه سیلاب‌ها تشکیل شده است، ادامه داد: ۷۶ نفر از اعضای کارگروه‌ها از استان‌های خوزستان و فارس و لرستان و ایلام هستند که بطور مستقیم با سیلاب ها و مشکلات ناشی از آن درگیر بوده اند که این هیئت علاوه بر گزارش دقیق مشکلات سیلاب ها و آسیب شناسی، راهبردهای بسیاری هم برای کاهش خسارات در چنین رویدادی در آینده ارائه می کند.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد: دانشمندان در حوزه های علمی ظرفیت بالایی دارند که از این ظرفیت به خوبی بهره گرفته نشده است. این هیأت در تلاش است با مدیریت دانش و استفاده از داده های بدست آمده به نتایج مناسبی دست یابد.

وی اضافه کرد: حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار متن، خبر و فیلم که در عرصه سیلاب‌های اخیر کشور انتشار یافته، جمع آوری و برای بررسی دقیق‌تردر اختیار کارگروه ها قرار گرفت که از این میان 17 گزارش جهانی در حوزه سیلاب ها جمع آوری شده که می تواند تجربیات خوبی ارائه کند.

نیلی احمد آبادیبا تصریح بر این نکته که این هیأت در نظر دارد در این حوزه همکاری های بین المللی خود را افزایش دهد، افزود البته تاکنون برخی از متخصصان خارجی و برخی استادان ایرانی مقیم خارج نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند که اولویت ما در ابتدا استفاده از دانشمندان و گروه های ایرانی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها در مرحله اول سوالات مربوط به سیلاب ها را شناسایی کرده است و در مرحله بعدی از نهادهای مختلف اجرایی نمایندگانی را دعوت خواهد کرد که تا کنون افزون بر 8 هزار سوال به بیش از 200 نهاد ارسال شده که پس از دریافت پاسخ ها امیدواریم گزارش دقیقی از پدیده سیلاب ها ارائه شود و این گزارش در آینده بتواند مانع خسارات جدی به کشور عزیزمان شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه