English

کدام مناطق کشور بارانی می‎شوند؟

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق، مرکز و جنوب کشو و‌ جنوب شرق استان‌های قزوین، البرز، سمنان و تهران، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ‌پیش‌بینی می‌شود.

کدام مناطق کشور بارانی می‎شوند؟

به گزارش خبرگزاری موج، با توجه به عبور متناوب سامانه‌های جوی، در ۵ روز آینده بارش باران ، گاهی با رعد و برق و وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شود.

امروز در اغلب مناطق نیمه غربی کشور و فردا در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، مرکز، جنوب و دامنه‌های البرز مرکزی، استان‌های البرز، تهران و سمنان‌، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ‌پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق، مرکز و جنوب کشو و‌ جنوب شرق استان‌های قزوین، البرز، سمنان و تهران، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ‌پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و استان‌های قزوین، البرز، سمنان و تهران‌ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

فردا شدت بارش‌ها در شمال سمنان، خراسان شمالی، گلستان و شرق تهران و روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شرق تهران، کرمان، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی خواهد  بود.

روز چهارشنبه‌ شدت بارش‌ها در خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، ارتفاعات کرمان و شرق فارس پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کرمان و شمال سمنان خواهد بود.

امروز و فردا به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران‌‌ وقوع تندباد موقت با سرعت ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود که روز دوشنبه در برخی از این مناطق با گرد و خاک همراه است.

روز دوشنبه تا چهارشنبه دمای هوا در سواحل خزر ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

آسمان تهران فردا در برخی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و اواخر وقت گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۴ و ۲۲ درجه خواهد بود.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از وضعیت جوی استان‌های مختلف در ۵ روز آینده را از جداول زیر مشاهده کنند.

13980305000700_Test_NewPhotoFree

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

13980305000702_Test_NewPhotoFree

روز آینده همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۶‌ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

13980305000703_Test_NewPhotoFree

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا این تاریخ ۳۰۰.۷ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۵۰.۲ میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش سال جاری‌ ۱۰۰.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۵.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری به ۳۹.۶ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و چهارم سال زراعی متعلق به مراوه تپه در استان گلستان به میزان ۶۷.۴ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه، شوشتر در استان خوزستان به میزان ۴۱.۹ ‌‌درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه قاملو در استان کردستان به میزان ۲.۴ درجه سلسیوس بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه