English

رییس دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه قران کریم :

جذب غیرقانونی هیئت علمی؛ شایعه است، مدرک بیاورید

پیش از ظهر امروز نشست خبری رییس دانشگاه فرهنگیان با محوریت حضور دانشگاه ها در بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قران کریم به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

جذب غیرقانونی هیئت علمی؛ شایعه است، مدرک بیاورید

 به گزارش خبرنگار آموزش خبرگزاری موج، در این نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن شهید چمران ساختمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، حسین خنیفر ضمن اشاره به مقام و جایگاه قرآن کریم گفت: بر اساس مصوبه هفتادمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی دانشگاه ها، میزبانی و مدیریت بخش دانشگاهی  بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قران کریم به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه 12 کمیته پشتیبانی و اجرایی با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی در خصوص سیاست ها و رویکرد ها، نحوه اجرا، و اهمیت خلاقیت و نوآوری در این دوره تشکیل شد، خاطر نشان کرد: روز گذشته به صورت غیر رسمی بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم افتتاح شد، و عصر امروز  یکشنبه 22 اردیبهشت 98 این نمایشگاه بصورت رسمی تری با حضور معاونان وزرای آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مصلی امام خمینی(ره) افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد.

وی شتاب رو به رشد ظرفیت ها و فعالیت های قرآنی دانشگاه در سال های اخیر را از علل واگذاری مدیریت بخش دانشگاهی به دانشگاه فرهنگیان برشمرد و افزود: دانشجومعلمان دانشگاه در جشنواره قران کریم توانستند در 14 رشته قرآنی رتبه های ممتاز را  کسب کنند، همچنین تنوع در برنامه های قرآنی، برگزاری طرح سراج و دوشنبه های قرآنی در پردیس ها و مراکز و سازمان مرکزی، اجرای طرح کاروان های نور به مناسبت ماه مبارک رمضان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و با حضور قاریان بین المللی از اقدامات این دانشگاه است.

خنیفر، با بیان اینکه دانشگاهی و علمی بودن دغدغه ما در برگزاری نمایشگاه بود و سعی کردیم تفاوت هایی داشته باشیم خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های تخصصی با حضور متخصصین قرآنی و قرآن پژوهان پیرامون کاربردها و تفسیر قرآن، برگزاری کرسی های نظریه پردازی، گفتمان های قرآنی دانشگاه ها، مناظرات قرانی با محوریت استادان، دانشجومعلمان و چهره های قرآنی، ارائه بسته های قرآنی و فعالیت های قرآنی برای کودکان از برنامه های بخش دانشگاهی نمایشگاه قران کریم امسال خواهد بود.

وی با اشاره به عرضه نرم افزاری قرآنی دانشجو معلمان که حائز رتبه در جشنواره های قرانی شدند برای اولین بار در این نمایشگاه، گفت: همچنین نمونه ای از کل نرم افزار های جستجوی قرانی به نمایش گذاشته خواهد شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان،  اولویت دانشگاه را برنامه های فرهنگی دانست و افزود: برگزاری جشنواره رویش نمونه زیبایی از اقدامات فرهنگی و نمایش ابتکار و خلاقیت دانشجو معلمان در این حوزه بود، همچنین جشنواره ورزشی نیز نشان دهنده شادابی و نشاط در میان دانشجو معلمان بود.

وی در پاسخ به سوالی که از شایعه جذب افرادی در سمت هیئت علمی بدون طی کردن رویه های قانونی و دارا بودن شرایط خاص این سمت جویا شد، عنوان کرد: انتخاب و جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان با گذر از  فرآیند های تعیین شده، زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات صورت گرفته و  اگر مستنداتی برای جذب غیر قانونی و یا از طریق مسیری جدا از کمیته جذب در دست دارید، ارائه کنید تا به سرعت پیگیری کنیم، زیرا معتقدیم که اگر یک نفر از این طریق وارد شده باشد ظلم به همه است.

خنیفر در اعتراض به رویه کاری برخی خبرنگاران که اقدامشان مبتنی بر شایعات است گفت:خبرنگار نبض جامعه است و برای نظارت بر مدیریت ضروری است، چرا که اگر کار خبرنگار نباشد برخی از مسئولان و مدیران خود را جمعه نمی کنند.اما ضرورت داشتن تقوای خبری و اخلاق حرفه ای از سوی اصحاب رسانه بسیار ضروری است. با این حال باید گفت که جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان با وجود متقاضیان زیاد کاری سخت است و اعضای هیات علمی این دانشگاه باید شوق، شور و عشق معلمی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی