English

عفو رهبری شامل چه کسانی می‎شود؟

مشمولانی که بیش از ۵۰ سال از سن آنان سپری شده نیازی به درخواست معافیت ندارند وشناسنامه عکس‌دار آنان مشروط بر اینکه تغییرات سنی نداشته باشد، به منزله روشن بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی آنان است.

عفو رهبری شامل چه کسانی می‎شود؟

به گزارش خبرگزاری موج، مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی ،  معافیت عفو رهبری (بخشودگی سنی) با توجه به مدرک تحصیلی و سن فرد مشمول وظیفه به ۵ گروه: زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم (متولدین تا پایان ۱۳۵۴)، لیسانس (متولدین تا پایان ۱۳۵۴)، فوق لیسانس (متولدین تا پایان ۱۳۵۲)، دکتری غیرپزشکی (متولدین تا پایان ۱۳۵۰)، دکتری پزشکی و دامپزشکی (متولدین تا پایان ۱۳۴۴) تقسیم می‌شود.

گفتنی است؛ مشمولانی که بیش از ۵۰ سال از سن آنان سپری شده نیازی به درخواست معافیت ندارند وشناسنامه عکس‌دار آنان مشروط بر اینکه تغییرات سنی نداشته باشد، به منزله روشن بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی آنان می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد فرهمند

    باسلام بنده از اواخر سال 68 بعنوان متعهدین خدمت وارد آموزش و پرورش شدم و در سال 73 در آموزش و پرورش استخدام رسمی شدم و الان ماههای آخر پایان 30 سال خدمتم در آموزش و پرورش است برای بازنشسته شدن یکی از مدرک مورد نیاز پایان خدمت میباشد لطفا راهنمایی های لازم را برای اخذ پایان خدمت با شرحی که از نظر گذشت، بفرمائید. لازم به توضیح و یادآوری است که قبل تحصیل در دانشگاه مدت 21 روز خدمت سربازی دارم که بعد از قبولی در دانشگاه از خدمت ترخیص شدم و قبل از انجام تعهد خدمت در آموزش و پرورش مدت 7ماه (در قالب طرح شش ماهه دانشجویی) خدمت در جبهه های جنگ دارم . متشکرم

    • نیما

      سلام مگر در قالب سرباز معلم در روستاها تدریس نکردید؟ همون خدمت تون بود دیگه...

  • ابراهیم

    سلام من متولد ۶۱ میباشم و دو فرزند دارم ومتاهل هستم چرا من معاف نمیشوم

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه