English

خدمات بهزیستی به مددجویان در جشنواره جشن رمضان

داریوش بیات‌ نژاد گفت: در این نمایشگاه در کنار عرضه دست‌ساز محصولات مددجویان، خدمات تخصصی نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

خدمات بهزیستی به مددجویان در جشنواره جشن رمضان

به گزارش خبرگزاری موج، داریوش بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران از برگزاری جشنواره جشن رمضان و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی از 20 تا 31 اردیبهشت‌ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران خبر داد و اظهار کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه فراهم کردن فرصتی برای معرفی مسئولیت‌های سازمان بهزیستی به تمام اقشار مردم است. در واقع بهزیستی در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) قصد دارد تا به همه مردم و افکار عمومی در رابطه با دستاوردها و خدمات ارائه‌دهنده به مددجویان‌شان شناخت کافی دهد و بخش عظیمی از خدمات و زحماتی که در اختیار بخش گسترده‌ای از مردم قرار می‌گیرد را در معرض افکار عمومی قرار دهد.

وی در ادامه هدف دیگر برگزاری این نمایشگاه را جذب مشارکت‌های مردمی در حمایت از مددجویان بهزیستی عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه در کنار عرضه دست‌ساز محصولات مددجویان، خدمات تخصصی نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد. برای مثال غربالگری چشم در راستای شناسایی تنبلی چشم، ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای از سوی غرفه همیاران سلامت، ارائه‌ی مشاوره ژنتیک برای پیشگیری و کاهش معلولیت‌ها، عرصه محصولات فرهنگی و غیره بخشی از خدمات ارائه شده در ۹ غرفه تخصصی سازمان بهزیستی در این نمایشگاه است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران به نقش برگزاری این نمایشگاه در رونق تولید و بازاریابی برای فروش محصولات مددجویان اشاره کرد و گفت: در حدود ۶۰ غرفه نیز مددجویان به فروش و عرضه محصولات خود خواهند پرداخت.

بیات‌نژاد در ادامه با اشاره به این‌که مردم استان تهران در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی بسیار تا ۳۱ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی‌شان را به سازمان بهزیستی افزایش دادند، تصریح کرد: همچنین نوعدوستی و همیاری مردم استان تهران در سیل اخیر و اعتماد عمومی آنها به بهزیستی نیز قابل ستایش است.

به گفته وی میزان کمک‌های نقدی مردم استان تهران در سال ۱۳۹۶، ۱۱ میلیارد تومان و کمک‌های غیرنقدی آنها حدود ۶۰ میلیارد تومان بود که این ارقام در بخش نقدی در سال ۱۳۹۷ به ۳۵ میلیارد تومان و در بخش غیرنقدی به ۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم افطار مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با حضور رییس جمهور در شب گذشته، اظهار کرد: در این جلسه با دستور رییس جمهور بنا شد تا یک بسته غذایی ویژه مددجویان در ماه مبارک رمضان توزیع شود. همچنین در ۱۶ شهرستان استان تهران نیز ستادی برای گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برگزار خواهد شد.

بیات‌نژاد با اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر عدم برگزاری مراسم افطار از محل بودجه‌های دولتی، گفت: امسال نیز سازمان بهزیستی با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی و مراسم گلریزان از محل کمک‌های خیرین مراسم افطاری را برگزار می‌کند، اما با توجه به دستور صریح وزیر و محدودیت‌های مالی حتی یک ریال از این مراسم از محل بودجه دولتی نخواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به این‌که سال گذشته سازمان بهزیستی برای ایجاد ۲۳۰۰ فرصت شغلی تعهد داده بود، توضیح داد: با این وجود این سازمان ۳۳۷۵ شغل را برای مددجویان ایجاد کرد. با این وجود از محل ۲۳ میلیاردی که براساس تبصره ۱۶ باید در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گرفت تنها ۱۵ میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل پذیرفته و پرداخت شد و از بین ۱۳۱۵ طرح معرفی شده به بانک‌ها ۱۰۸۱ طرح مورد پذیرش قرار گرفت، اما در نهایت به ۷۸۹ نفر تسهیلات پرداخت شد.

بیات‌نژاد در ادامه با بیان این‌که هنوز تعهد اشتغال سازمان بهزیستی در سال ۱۳۹۸ ابلاغ نشده است، گفت: با این وجود این سازمان برای ۲۶۳۰ نفر مددجو شرایط اشتغال آماده‌سازی کرده است تا به محض ابلاغ برنامه اشتغال سازمان بهزیستی این افراد معرفی شوند.

وی همچنین با اشاره به این‌که با وجود ابلاغ ۱۵ میلیارد تومان از محل بودجه‌های سال گذشته برای مناطق روستایی و عشایری تا امروز مشکل سامانه اداره کار حل نشده است، اظهار کرد: امروز با دستور استاندار بنا شد هرچه سریع‌تر مشکلات این سامانه برطرف شود.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه از آغاز پرداخت‌ یارانه سازمان بهزیستی به مراکز شبانه‌روزی و مراکز روزانه به شکل سامانه الکترونیکی خبر داد و گفت: در صورت پرداخت و تخصیص اعتبارات یارانه این مراکز  در اردیبهشت‌ماه به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد. همچنین شماره‌حساب پشتیبان برای جلب کمک‌های مردمی که پیش از این طولانی بود با همکاری بانک رفاه به شماره حساب ۹۵۹۵۹۵۹۵۹۵ دریافت شد و آغاز به کار کرد.

 در بخش دیگری از این نشست قنبر،ی سرپرست معاونت امور نمایشگاهی نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه جشن رمضان با همکاری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، اظهار کرد: در این نمایشگاه کار فرهنگی و اقتصادی به شکل توامان برای مددجویان و همه اقشار مردم برگزار خواهد شد. همچنین برنامه ضیافت رمضان نیز با همکاری صداوسیما از محل این نمایشگاه هر شب در شبکه پنج صداوسیما نمایش داده خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که مددجویان دراین نمایشگاه محصولات خود را به فروش می‌رسانند، گفت: هدف اصلی این نمایشگاه این بود که مانند سایر کشورهای اسلامی نیز در ایران همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان فضای جشن ایجاد شود.

به گفته سرپرست معاونت امور نمایشگاهی، تسهیلات ویژه‌ای برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای دریافت غرفه در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است و این نمایشگاه در هفت سالن از بیستم تا سی‌ویکم اردیبهشت از ساعت ۱۸ تا ۲۳ هر شب برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی