English

سردار کیومرث عزیزی خبر داد؛

ربایندگان باران شیخی دستگیر شدند/ دختر گمشده اراکی سالم است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر پیگیری مستمر پلیس برای بازگرداندن دختر ربوده شده، به وضعیت سلامت او نیز اشاره داشت و گفت: باران در سلامت به سر می‌برد و از زمان ربوده شدن 3 بار با خانواده خود تماس گرفته است.

ربایندگان باران شیخی دستگیر شدند/ دختر گمشده اراکی سالم است

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کیومرث عزیزی ،  فرمانده انتظامی استان مرکزی از سلامت دختربچه 8 ساله ربوده شده به نام باران شیخی و چندین تماس تلفنی او با خانواده‌اش خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 2 نفر از ربایندگان در عملیات‌های پلیس دستگیر شده‌اند و پلیس با تمام ظرفیت‌ها به دنبال بازگرداندن سالم باران به خانواده‌اش است. 

وی تصریح کرد: در ساعت 13 و 45 دقیقه 24 فروردین‌ماه سال جاری در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های 110 استان مبنی بر گم‌شدن دختربچه‌ای 8 ساله به نام باران شیخی در شهر مهاجران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان بررسی تخصصی موضوع از سوی تیمی زبده از کارآگاهان پلیس استان در این خصوص گفت: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد باران در ساعت 7 و 40 دقیقه صبح برای رفتن به مدرسه از منزل خارج شده و در مدرسه حضور نیافته است که خانواده او حدود 6 تا 7 ساعت پس از مفقود شدن کودک، موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهند.

عزیزی تصریح کرد: در ابتدا با توجه به اینکه گمان به مفقود شدن دختربچه 8 ساله می‌رفت در حدود 30 ساعت اقداماتی گسترده در خصوص پیدا کردن کودک انجام شد که در مراحل تحقیقات تخصصی صورت گرفته از سوی کارآگاهان پلیس مشخص شد باران توسط افرادی ربوده و به استان سیستان و بلوچستان انتقال داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اعزام 2 تیم از کارآگاهان خبره آگاهی استان به استان سیستان و بلوچستان برای پیگیری این پرونده خاطرنشان کرد: در این مدت پلیس استان با اقدامات تخصصی پلیسی، استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان محلی و هدایت اقدامات خانواده باران در حال پیگیری این پرونده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری 2 نفر از آدم‌ربایانی که اقدام به ربودن دختربچه از شهر مهاجران کرده بودند، خبر داد و گفت: مجموعه انتظامی استان، شورای تأمین و دستگاه قضا همه با هم در تلاشیم که موضوع به نحو احسن با برگرداندن هرچه سریع‌تر باران در صحت و سلامت کامل صورت پذیرد.

عزیزی با تأکید بر پیگیری مستمر پلیس برای بازگرداندن دختر ربوده شده، به وضعیت سلامت او نیز اشاره داشت و گفت: باران در سلامت به سر می‌برد و از زمان ربوده شدن 3 بار با خانواده خود تماس گرفته است.

وی در خصوص طولانی شدن روند این پرونده اظهار داشت: افرادی که دختربچه 8 ساله را ربوده‌اند دچار ناهنجاری‌های اجتماعی بوده و قانون‌گریز هستند و دسترسی به آنها از راه‌های قانونی سخت است و شهروندان مطمئن باشند که تمام تلاش پلیس برگرداندن باران در صحت و سلامت کامل و در کم‌ترین زمان به خانواده‌اش است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: این افراد در سوار کردن باران شیخی به خودرو و انتقال به استان سیستان و بلوچستان نقش داشتند که توسط پلیس دستگیر و اکنون در اختیار مراجع قضایی دارند.

عزیزی افزود: سالم بازگرداندن باران از برنامه‌های اولویت‌دار شورای تأمین استان، استانداری و پلیس بوده و رسیدگی به این موضوعات از اولویت‌های بعدی پلیس است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با یادآوری برخی شایعات در خصوص اختلافات مالی خانواده باران شیخی با آدم‌ربایان خاطرنشان کرد: پلیس از اختلافات مالی گذشته خانواده باران شیخی با ربایندگان و عدم توافق با آنان آگاهی داشته و جدای از اینکه این اختلافات قانونی است یا غیرقانونی اکنون سالم بازگرداندن باران به خانواده با کمترین هزینه‌های جانی و معنوی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

عزیزی ادامه داد: اکنون پیدا کردن اختفای ربایندگان با انجام اقدامات پلیسی و دسترسی به این افراد یا استفاده از معتمدان محلی و ریش‌سفیدان و قانع کردن آنان برای آزادی باران شیخی در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی ادامه داد: خانواده باران شیخی نیز اقداماتی با نظارت و هدایت پلیس در حال انجام دارند و امید است در اولین فرصت زمینه آزادسازی باران به این سه طریق فراهم شود.

عزیزی گفت: بازگرداندن باران شیخی در کوتاه‌ترین زمان در دستور کار پلیس قرار دارد.

باران شیخی دانش‌آموز هشت‌ساله کلاس دوم روز شنبه 24 فروردین‌ماه جاری بعد از خروج خانه در شهرک مهاجران شازند از توابع استان مرکزی در راه مدرسه مفقود شد.

برخی هنرپیشگان و بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشور نیز در آغاز خبر گم‌شدن باران برای همراهی با خانواده باران، عکس این دختربچه را در صفحه‌های شخصی خود بازنشر دادند.

مهاجران از شهرهای تازه تأسیس در استان مرکزی است که در 25 کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه بیش از 20 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه