English

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

مردم از طریق کمیته امداد ۱۶۸ میلیارد تومان به سیل‌زدگان کمک کردند / ساخت و تعمیر ۲۵ هزار مسکن در مناطق سیل‌زده بر عهده کمیته امداد است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در نشست خبری خود به تشریح طرح های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان و همچنین جزییات کمک های مردمی به هموطنان سیل زده پرداخت و گفت: در جریان سیل امسال کمیته امداد 168 میلیارد تومان کمک مردمی جذب کرد که 47 میلیارد تومان این مبلغ در قالب کمک های نقدی جذب شد.

مردم از طریق کمیته امداد ۱۶۸ میلیارد تومان به سیل‌زدگان کمک کردند / ساخت و تعمیر 25 هزار مسکن در مناطق سیل‌زده بر عهده کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، پیش از ظهر امروز علیرضا عسگریان در نشست خبری خود به تشریح طرح های کمیته امداد امداد امام خمینی(ره)  در ماه مبارک رمضان و همچنین جزییات کمک های مردمی به هموطنان سیل زده پرداخت و در رابطه با طره های ماه مبارک اظهار داشت: اولین برنامه که روی آن متمرکز هستیم، مردمی کردن خیر و احسان در سطح کشور توسط مراکز نیکوکاری است. در حال حاضر 1850 مرکز نیکوکاری وجود دارد که در محله‌ها تشکیل می‌شوند و مبنای آنها مساجد است.

وی ادامه داد: قصد داریم امسال در این ایام از نظر ساختاری حرکت کنیم تا حداقل تا مهرماه 3000مرکز نیکوکاری دیگر ایجاد کنیم. همچنین مقرر شده 300 حوزه علمیه مرکز نیکوکاری ایجاد کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به این نکته که کمک‌های مردمی در سال 97 نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته، اظهار داشت: در سال 97 کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری با افزایشی 62 درصدی نسبت به سال قبل، رقم نهایی به مبلغ 308 میلیارد تومان رسید.

وی دررابطه با سیل فروردین98 یاد آور شد: در سیل امسال مردم در سراسر کشور بیش از168 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند که 47 میلیارد تومان آن نقد و مابقی آن کالا بوده است. در سیل امسال همه به یاری مردم در مناطق سیل‌زده پرداختند و در 34 روز سه برابر کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه جمع‌آوری شد که این مسئله به لطف و کمک مردم خیر ما میسر شده است.

عسگریان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سازندگی در این بخش بسیار اهمیت دارد و نیاز به کمک مردم به سازندگای بیشتر احساس می‌شود، ادامه داد: ساخت و تعمیر 25 هزار مسکن در مناطق سیل‌زده بر عهده کمیته امداد است که از این تعداد 8هزار واحد نیاز به ساخت کامل دارد که از این رقم 2هزار و 500 واحد مسکونی در محدوده  شهری و مابقی خانه‌های روستایی است.

وی با تصریح بر این نکته که در این راه از پویش‌های مردمی استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: یک پویش دانشجویی و کارمندی در وزارت بهداشت تشکیل شده است که به سمت حرکت برای ساخت و تجهیز مدارس قدم بر می‌دارد و امیدواریم چنین پویش‌هایی بیشتر فعال شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به این هدف که  قصد ما این است که تا مهرماه بیش از 3 هزار مرکز نیکوکاری راه‌اندازی کنیم و این تعداد را در آینده به 5هزار مرکز برسانیم، اضافه کرد: برای  افزایش تعداد حامیان ایتام برنامه ریزی کرده ایم که طرح ایتام و طرح محسنین برای کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست توسط کمیته امداد برگزار می‌شود که در طرح ایتام 148 یتیم تحت پوشش هستند که سرانه پرداختی آنها 253 هزار تومان است و در طرح محسنین نیز 142 هزار کودک حضور دارند که سرانه پرداختی آنها 130 هزار تومان است که با این وجود امیدواریم که در ماه مبارک رمضان امسال 200 هزار حامی به آمار حامیان اضافه شود.

 وی با اشاره به اینکه بیش از 600 هزار حامی در سطح کشور وجود دارد، عنوان کرد:بحث اکرام و حمایت از ایتام در طول سال پایدار است، همچنین سال گذشته مردم 700 میلیارد تومان به یتیمان و محسنین کمک کردند. در ماه رمضان دست به دست هم دهیم و سرانه را افزایش می‌دهیم و به فضل الهی تعداد را نیز افزایش می دهیم . در این امر نیز برنامه های متعدد تلویزیونی از شبکه های مختلف سیما در سطح ملی و استانی به تشریح طرح های حمایتگر می پردازند.

عسگریان همچنین یادآور شد: در زمینه اطعام با صنوف مختلف و خیرین به صورت برنامه ریزی شده ارتباط می گیریم. سال گذشته 142 میلیارد تومان سبد کالا توزیع کردیم. امسال به دو میلیون نفر اطعام می‌دهیم که باتوجه به گرانی‌ها باید برای این هدف دست کم بیش از 200 میلیارد تومان منابع جمع آوری کنیم.

 عسگریان افزود سال 96 یک میلیون و 500 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد بودند که به خاطر مشکلات در سال 97 این رقم به 2 میلیون و 50 هزار خانواده رسیدند، در صورتی که سال قبل 150 هزار نفر خودکفا شدند. سال گذشته هم 120 هزار خانوار خودکفا شدند. اما مجبور شدیم ۵۵۰ هزار ورودی بگیریم.

وی با اشاره به طرح مفتاح الجنه افزود: این طرح، طرح خوبی است که مسئولان را به خانه‌های مددجویانی می‌بریم که مشکلات بسیار حادی دارند و همان جا مشکلاتشان را در یک جلسه برطرف می‌کنیم که برا اسا برنامه ریزی های ما قرا است هزار سفره افطاری در طرح مفتاح الجنه داشته باشیم که به امید خدا مشکلات هزار خانواری که با مشکلاتی لاینحل دست و پنجه نزم می کنند را حل کنیم. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به زکات و فطریه اشاره کرد و گفت: هدف گذاری مان در این زمینه دو هزار  میلیون است، زکاتی که برای سال 98 هدف گذاری شده 700 میلیارد تومان است که سال گذشته این رقم 500میلیارد تومان بود. همچنین زکات واجب در ماه رمضان سال گذشته 135 میلیارد تومان بوده و برای امسال هدف‌گذاری شده که 200 میلیارد تومان جمع آوری کنیم.

براساس این گزارش شماره حساب 3333 بانک‌ملی و شماره حساب 60379979010001000 راه های پرداخت کمک مردم‌ به آسیب دیدگان سیل از کانال کمیته امداد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه