English

۱۰ فرمان آیت الله رئیسی به روسای دادگستری‌ و دادستان‌ها

رئیس قوه قضائیه در دیدار با روسای دادگستری و دادستان‌های کل کشور ۱۰ نکته را تأیید کرد.

۱۰ فرمان آیت الله رئیسی به روسای دادگستری‌ و دادستان‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه در دیدار با روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها (۵ اردیبهشت ماه) ۱۰ نکته را تأیید کرد.

  1. مبارزه جدی با فساد و زمینه‌های ایجاد آن توسط حفاظت و بازرسی و همه مسئولان قضائی به ویژه قضات و برخورد با ارتباطات ناسالم معدود در دستگاه قضا و همچنین تنبیه افراد کم‌کار یا متخلف و تشویق افراد پرکار، شجاع و قضات دارای روحیه انقلابی.
  2. ضرورت حفظ کرامت نسبت به متهم، شاکی و خانواده متهم و صدور دستور به معاونت حقوقی دستگاه قضا که ظرف ۱۵ روز آینده موضوع کرامت را با تدوین دستورالعملی مرتبط با کرامت در قوه قضائیه پیگیری کند.
  3. حساسیت جدی مسئولان دستگاه قضا در سراسر کشور به عملکرد "سوداگرانی" که به نام خصوصی‌سازی  به بازی با اموال عمومی پرداخته و با استفاده از رانت و دریافت منابع کشور، کارخانه‌ها را تصرف کرده و سپس با تغییر کاربری آن به تجاری یا مسکونی، موجب بیکار شدن کارگران زحمتکش می‌شوند.
  4. پیگیری بحث زندانیان مهریه که با وجود اثبات عُسر و ناتوانی ، برخلاف موازین شرعی مورد تاکید مراجع و فق‌ها در حبس به سر می‌برند.
  5. ضرورت اتخاذ رویکرد صیانتی و پیشگیرانه نسبت به مسئله حقوق عامه توسط مسئولان دستگاه قضا و برخورد با دست‌اندازان و تضییع‌کنندگان حقوق عامه.
  6. استفاده از راهکار‌های رفع اطاله دادرسی مانند دو شیفته کردن، استفاده از روز‌های تعطیل، بهره‌گیری از سایر همکاران و غیره برای بروزرسانی پرونده‌های موجود در دستگاه قضا و مختومه کردن پرونده‌های مُسن و قدیمی.
  7. پیگیری راهکار‌های جایگزین حبس در مواردی که ممکن است.
  8. تأکید بر ضرورت حضور مسئولان دستگاه قضا در بین مردم و استفاده از برنامه‌هایی مانند ملاقات هفتگی برای آشنایی بیشتر با مشکلات مردم.
  9. استفاده از ظرفیت چهره‌های دانشگاهی، نخبگان و همچنین افراد با استعداد در استان‌های مختلف کشور برای بهره‌مندی از نگاه‌ها و دیدگاه‌های مبتنی بر اندیشه‌های فعال و پویا برای تحول در قوه قضائیه.
  10. اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دستگاه قضا درباره عملکرد‌ها و توجه به دغدغه‌ها و سوالات جامعه نخبگانی و افکار عمومی.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه