English

اخاذی از طریق اپل آیدی از دارندگان آیفون

رئیس پلیس فتا تهران گفت: فروشنده گوشی موبایل که با در اختیار داشتن اپل آی دی طعمه اش با ارسال پیامک تهدید آمیزی قصد اخاذی داشت، دستگیر شد.

اخاذی از طریق اپل آیدی از دارندگان آیفون

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ تورج کاظمی ،  رئیس پلیس فتای تهران گفت: چندی قبل مرد جوانی با حضور در اداره پلیس از ماجرا اخاذی تهدیدآمیزی از سوی مرد ناشناس خبر داد.

وی افزود: مرد ۳۰ ساله در تحقیقات ابتدایی ادعا کرد چندی قبل یک گوشی موبایل آیفون از مغازه موبایل فروشی به صورت اقساط خریدم و در پرداخت قسط ششم گوشی موبایلم ۲ روز تأخیر کردم که ناگهان متوجه شدم گوشی موبایلم قفل شده است.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: مرد جوان در ادامه عنوان کرد پس از قفل شدن گوشی موبایلم یک پیامک تهدیدآمیز به دستم رسید که متوجه شدم همه اطلاعاتم را دزدیده‌اند.

وی افزود: مأموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند مرد ناشناس با تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی مرد جوان درخواست پول کرده که طعمه مرد اخاذ با توجه به اینکه احتمال می‌داد مرد فریبکار پس از دریافت پول دوباره اقدام به اخاذی کند به پلیس مراجعه کرده است.

سرهنگ کاظمی گفت: بدین ترتیب تیمی از کارشناسان پلیس فتا با توجه به حساس بودن پرونده تجسس‌های فنی را آغاز کردند که در این شاخه از تحقیقات مشخصات مرد اخاذ که تیمور ۳۸ ساله است به دست آمد و در ادامه مرد جوان وقتی تصویر متهم را دید اعلام کرد که وی همان فروشنده مغازه موبایل فروشی در خیابان میرداماد است.

رئیس پلیس فتا تهران ادامه داد: متهم به دستور بازپرس دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای دستگیر شد و در همان تحقیقات ابتدایی با توجه به مدارک و شواهد پلیسی لب به اعتراف گشود.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های پلیسی عنوان کرد که بخاطر نیاز به پول و با نقشه، قبل از فروش گوشی موبایل آیفون اقدام به درست کردن اپل آی دی کردم و خریدار گوشی با توجه به اعتمادی که کرده بود و اطلاعات کمی که در این زمینه داشت اعتراضی نسبت به این موضوع نکرد و بعد از مدتی وسوسه شدم و با توجه به داشتن اپل آی دی طعمه‌ام در یک لحظه اقدام به قفل کردن گوشی و ارسال پیامک تهدیدآمیز کردم و فکر نمی‌کردم پلیس مرا شناسایی و دستگیر کند.

سرهنگ کاظمی اظهار داشت: متهم پس از اعتراف به تهدید و اخاذی‌اش برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام مقام قضائی قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا پایتخت در پایان هشدار داد که به هیچ عنوان به مکان‌های متفرقه برای درست کردن اپل آیدی مراجعه نکنند و قبل از خرید این مدل گوشی شخصاً اقدام به فعال کردن اپل آی دی آن از طریق سایت کرده و در صورت عدم آشنایی با ساخت آن در این باره با مراکز معتبر و نمایندگی‌های مجاز مشورت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی