English

رئیس اداره سرباز معاونت انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگوبا موج :

ستاد کل گذشته از وظیفه دفاع و حفظ تمامیت ارضی کشور، به معضل اشتغال ورود کرده است/ امیدواریم سال آینده آماری از جذب سربازان به بازار کار ارائه کنیم

رئیس اداره سرباز معاونت انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح طرح "سربازماهر" که در راستای مهارت آموزی به سربازان وظیفه راه اندازی شده گفت: رویکرد ستاد کل این است که گذشته از وظیفه دفاع از امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور، به معضل اشتغال هم ورود کند.لذا امیدواریم سال آینده آماری از جذب سربازان به بازار کار ارائه کنیم.

ستاد کل گذشته از وظیفه دفاع و حفظ تمامیت ارضی کشور، به معضل اشتغال ورود کرده است/ امیدواریم سال آینده آماری از جذب سربازان به بازار کار ارائه کنیم

سردار موسی کمالی در گفتگو با خبرنگار قضایی- انتظامی خبرگزاری موج، در تشریح  سامانه "سربازماهر" که در راستای مهارت آموزی به سربازان وظیفه راه اندازی شده گفت: سربازان ما، مدافعان نظم و امنیت کشور هستند. بنابراین وظیفه اصلی سرباز، دفاع از تمامیت ارضی کشور است که وظیفه ای مقدس در تمام جهان، به ویژه در کشور عزیز ما  به شمار می رود.

اگر سرباز نباشد، امنیت در کشور مختل خواهد شد

رئیس اداره سرباز معاونت انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از باور غلط گذشتگاه اظهار داشت: بحثی که در گذشته در مورد سربازی عنوان می شد که دوره سربازی هدر دادن وقت و عمر جوانان است؛ امروزه مردود است. چرا که این اظهارنظر غلط، امروزه اعتبار خودش را از دست داده و حرف درستی به شمار نمی آید. گرچه در قدیم هم این سخنان اعتباری نداشت. چرا که اگر سرباز نباشد، امنیت در کشور مختل خواهد شد.

وی در تشریح طرح مهارت آموزی سربازان مقدمتاً عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در چند ساله اخیر در سطح کشور داریم، مشکل اشتغال است. گرچه مرتفع کردن مشکل اشتغال، وظیفه نیروهای مسلح نیست. ولی چون سربازان جوان هستند و برای آینده زندگی خود نیاز به کار و اشتغال و تخصص دارند، نیروهای مسلح به این بحث ورود کرده اند و از امکانات، تجهیزات، منابع مالی، وقت و نیروی خودشان استفاده کرده اند تا به آموزش و مهارت آموزی سربازان بپردازند و از این طریق نیز خدمت دیگری به جامعه کرده باشند.

شعار ستاد کل «ورود سرباز؛ خروج ماهر» است

رئیس اداره سرباز در ادامه افزود: شعار ما در ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مهارت آموزی سربازان این است:«ورود سرباز؛ خروج ماهر». بنابراین هدف ما در ستاد کل نیروهای مسلح این است که هر سربازی در آینده نزدیک که وارد سربازی می شود، حداقل باید با یک توانمندی، تخصص و مهارت حرفه ای از نیروهای مسلح خارج و ترخیص شود.

 سردار کمالی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بر این اساس در ستاد کل نیروهای مسلح و در نیروهای مختلف تحت نظر ستاد، قرارگاه مهارت آموزی تشکیل شده است.

وی در خصوص نتیجه عملی حاصل از اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه عنوان کرد: در سال اول که سال 96 بود، ما در ستاد کل برنامه ریزی برای مهارت آموزی 100 هزار سرباز را در دستور کار خود قرار دادیم که خوشبختانه این هدف نه تنها بر اساس برنامه انجام شد، بلکه میزان رقم هدف با ارتقایی که حاصل کرد به مهارت آموزی 103 هزار سرباز منتج شد.

رییس اداره سرباز افزود: اما در سال 1397 مهارت آموزی سربازان را به ۲۰۰ هزار نفر افزایش دادیم که  الحمدالله مبنای هدفمان با افزایش دوبرابری در مهارت آموزی سربازان عزیز محقق شد.با این وجود در سال جدید علاوه بر ۲۰۰ هزار نفر که جز برنامه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح است، بنا داریم بسترهای لازم را برای مهارت آموزی فراتر از این رقم آماده کنیم.

راه اندازی سامانه "سرباز ماهر"

این مقام لشکری در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه مهارت آموزی راه اندازی سامانه "سرباز ماهر" است. در این راستا طبق برنامه، بنا داریم جوانان را از سن ۱۵ سالگی رصد کنیم تا سن ۱۸سالگی که وارد دوره سربازی می‌شوند. وقتی از دوره خدمت سربازی ترخیص می شوند، همچنان وضعیت کاری آنها را در سامانه سرباز ماهر رصد و تعقیب خواهیم کرد تا به جزییات، ضعف ها و قوت های این طرح  و این سامانه پی ببریم و در رفع نواقص این سامانه اقدام نماییم. هدف این است که انشالله در نهایت به این وسیله به اشتغال جوانان کمک کنیم.

به گفته سردار کمالی با مجموع اقداماتی که راستای اشتغال جوانان سرباز صورت گرفته، امید داریم در سال آِینده و سالهای بعد آماری دقیق ارائه کنیم و بگوییم که از تعداد جوانانی که در دوره خدمت سربازی مهارت آموخته اند، این تعداد جذب بازار کار شده اند.

وی در خاتمه اظهاراتش بیان کرد: تمام امید ما در ستاد کل نیروهای مسلح این است که گذشته از وظیفه دفاع از امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور، بتوانیم به حوزه معضلات و آسیب های اجتماعی کشورمان هم ورود کنیم و بخشی از این آسیب‌ها را از طریق توانمندی نیروهای مسلح مرتفع نمائیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه