English

آلودگی آب شهری شوشتر تکذیب شد

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: تأسیسات آبرسانی شوشتر از چاه‌های فلمن تغذیه شده و عملیات تصفیه و سالم‌سازی آن انجام و به شبکه آب شهری وارد می‌شود.

 آلودگی آب شهری شوشتر تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری موج، نایب فدایی اظهار کرد: بیش از ۶۰ مرکز جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت در تمام نقاط شهرستان، روزانه و به طور مستمر سلامت آب شهری را مورد پایش و سنجش قرار می‌دهند. تمام این سنجش‌ها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت می‌شود. همچنین آزمایشات میکروبی آب آشامیدنی شهری و کلرینه بودن آن نشان از سلامت آب و قابل شرب بودن آن است.

وی افزود: سلامت آب، روزانه با کلرسنجی (حداقل ١٦ نوبت در طول ٢٤ ساعت) و تعیین ph و نمونه میکروبی و شیمیایی توسط کارشناسان بهداشت محیط پایش می‌شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر تصریح کرد: دلیل دیگر رد این شایعات این است که تأسیسات آبرسانی شوشتر از چاه‌های فلمن تغذیه شده و عملیات تصفیه و سالم‌سازی آن انجام و به شبکه آب شهری وارد می‌شود. چاه‌های فلمن یکی از منابع آب زیرزمینی بوده بنابراین عملیات تصفیه فیزیکی و رسوب‌گیری مواد معلق توسط زمین به خوبی انجام می‌شود. حتی با وجود آب آلوده سطحی می‌توان آب بهداشتی و تمیز از لایه‌های زیرین برداشت کرد.

نایب گفت: از همه مردم می‌خواهم شایعات بی‌اساسی که در فضای مجازی می‌بینند را به سادگی باور نکنند و تا از صحت مطلبی مطمئن نشده‌اند نسبت به انتشار آن اقدام نکنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه