English

دادستان تهران:

اگر می‌خواستیم به صورت واقع‌گرایانه عمل کنیم باید نرخ دیه بیشتر باشد

دادستان تهران گفت: برای امسال نرخ دیه 270 تا 360 میلیون در ماه‌های حرام تعیین شده که اگر می‌خواستیم به صورت واقع‌گرایانه عمل کنیم باید این مبلغ بیش از 500 میلیون تومان باشد.

اگر می‌خواستیم به صورت واقع‌گرایانه عمل کنیم باید نرخ دیه بیشتر باشد

به گزارش خبرگزاری موج، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در نشست مشترک شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیسیون ایمنی راه‌ها اظهار کرد: در کاهش تصادفات بهترین موضوع اجرای موارد پیشگیرانه است که این موضوع نه سیاسی است و نه جناحی؛ بلکه به جان مردم بستگی دارد و هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود کم است. 

وی افزود: همانطور که پیشگیری بهتر از درمان است باید از بروز تصادفات جلوگیری و پیشگیری به عمل آورد. ما در تهران برای خودروهای مزاحم اقداماتی انجام دادیم و یکی از مهمترین مشکلات رانندگی در حین مستی است. همانطور که رانندگی در حین مستی در همه دنیا جرم تلقی می‌شود و یکی از جرائم پرخطر است در کشور ما نیز باید اولویت قرار گیرد. 

دادستان تهران در ادامه افزود: ما از دستگاه‌ها خواهشمندیم اقدامات پیشگیرانه تنها برای نوروز نباشد و تمرکز رسیدگی‌های تخصصی برای کاهش تصادفات در کنار بیمه‌ها امری مهم تلقی می‌شود. بیمه یکی از ارکان مهم تصادفات است تا به موقع خسارات پرداخت شود و دستگاه قضایی را کمتر درگیر خود کند. برای امسال نرخ دیه 270 تا 360 میلیون در ماه‌های حرام تعیین شده که اگر می‌خواستیم به صورت واقع‌گرایانه عمل کنیم باید این مبلغ بیش از 500 میلیون تومان باشد. 

وی در پایان افزود: پیشنهاد بنده این است همانطور که رسانه در نهادینه شدن بستن کمربند و کاهش تصادفات تا حدودی مهم بوده می‌تواند همچنان موثر باشد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه