English

سردار مومنی:

تولید شیشه در داخل کشورمان به حداقل رسیده است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بنا به دلیل تشدید اقدامات، دیگر تولید شیشه در داخل کشورمان به حداقل رسیده است و گزارش‌ها حاکی است که تولید شیشه به افغانستان انتقال یافته است.

تولید شیشه در داخل کشورمان به حداقل رسیده است

به گزارش خبرگزاری موج، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ملاقات با رئیس هیئت نمایندگی اندونزی در حاشیه ن شست وزرای اجلاس سالانه کمیسیون مواد مخدر اظهار کرد: ایران و اندونزی، در مبارزه با مواد مخدر دارای اشتراکاتی هستند و هر دو کشور در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارند و دارای تجارب زیادی در زمینه مقابله با کشت و تولید مواد افیونی غیرقانونی هستند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۰، با اصلاح قانون، ساخت، توزیع و مصرف مواد صنعتی عملی غیرقانونی و جرم تلقی شد و ظرفیت‌های مقابله‌ای در مبادی خروجی به‌خصوص در فرودگاه‌های بین‌المللی به مقصد جنوب شرق آسیا تقویت شد.

دبیرکل ستاد گفت: بنا به دلیل تشدید اقدامات، دیگر تولید شیشه در داخل کشورمان به حداقل رسیده است و گزارش‌ها حاکی است که تولید شیشه به افغانستان انتقال یافته است، گرچه برخی اتباع ایرانی هنوز به جرائم مواد مخدر در برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا زندانی هستند که عمدتاً محل فعالیت این افراد خارج از کشور است.

مؤمنی افزود: برای مقابله با قاچاق و مبادله اطلاعات عملیاتی ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء همکاری‌ها وجود دارد از جمله یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر که پیش‌نویس آن بین دو کشور مبادله شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ وی در پایان آمادگی خود را برای انتقال تجارب ایران در زمینه مقابله با عرضه و کاهش تقاضا و درمان و بازتوانی معتادان اعلام کرد.

همچنین در این دیدار رئیس هیئت نمایندگی اندونزی بر گسترش همکاری‌های دو جانبه و انتقال تجارب در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید و از اقدامات ایران در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی