English

میترا نوری روانپزشک بالینی در گفتگو با موج مطرح کرد

از هر سه مراجع زن یک نفر زگیل تناسلی دارد / برنامه ای برای کنترل بی نظمی جنسی و تنوع طلبی وجود ندارد

میترا نوری روانشناس بالینی ودرمانگر با اشاره به اینکه شیوع بیماری های جنسی از جمله زیگیل تناسلی نگران کننده است بر لزوم پیشگیری و آگاهی رسانی به جوانان و زنان تاکید کرد.

از هر سه مراجع  زن یک نفر زگیل تناسلی دارد / برنامه ای برای کنترل بی نظمی جنسی و تنوع طلبی وجود ندارد

میترا نوری روان شناس بالینی و درمانگر اختلالات جنسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: متاسفانه آمار دقیقی برای میزان شیوع افراد به بیماری های جنسی ارائه نمی شود.این در حالی است که مشاهدات میدانی حاکی از شیوع بیماری های جنسی در جامعه است که این مسئله جای نگرانی دارد.

وی افزود :به عنوان مثال از هر سه زنی که بنده مراجعه می کنند یک نفر به ویروس hpv  یا همان زگیل تناسلی  مبتلا شده است .

نوری با اشاره به اینکه مسائلی نظیر رواج  فیلم های غیر اخلاقی اعتماد به نفس زنان و مردان را کم کرده است گفت :متاسفانه رواج این فیلم ها در جامعه باعث بی اعتماد به نفسی زنان و مردان شده و رفتارهای پر خطر جنسی را افزایش داده است که ماحصل این شرایط شیوع این بیماری هاست.

این درمانگر اختلالات جنسی ضمن تاکید بر اینکه بحران های اقتصادی میل جوانان را به تشکیل خانواده کم کرده است گفت :عدم تشکیل خانواده و ازدواج سالم به اینگونه بحران ها در جامعه دامن می زند. اگرچه متاسفانه دامنه اینگونه بحران های جنسی نیز به میان خانواده ها و همسران نیز کشیده شده است و فقط مربوط به افراد مجرد نیست.

 وی با انتقاد از سخت گیری های معمول درباره اطلاع رسانی درباره این مسائل گفت : متاسفانه سخت گیری های فراوانی درباره اطلاع رسانی درباره مسائل جنسی وجود دارد  و گاهی حتی از فضای مجازی نیز به سختی می توان دراین باره بهره گرفت .

نوری با اشاره به لزوم آگاهی رسانی بیشتر به جوانان و زنان در این باره گفت :به عنوان مثال یکی از مراجعانم با وعده ازدواج توسط فردی فریفته و سپس به این بیماری مبتلا شده بود که این حوادث ناشی از  ناآگاهی است.

این روانشناس یاد آور شد : برای پیشگیری از شیوع بیماری های جنسی و روحی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر جنسی باید برنامه ریزی هایی دقیق تدوین شود و از سختگیری های سلیقه ای بی دلیل پرهیز شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه