English

سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (جمعه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و بارش در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و جنوب لرستان شدت بیشتری دارد.

سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی گفت: امروز (جمعه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و بارش در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و جنوب لرستان شدت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه لغزندگی جاده‌های کوهستانی، کولاک برف و کاهش دید در دامنه‌های البرز غربی و زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود، افزود: امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در غرب خوزستان، ایلام و کرمانشاه دور از انتظار نیست. شنبه گستره فعالیت سامانه کل کشور را در بر می‌گیرد. در لرستان شمال خوزستان، جنوب اصفهان، چهار محال و بختیاری، غرب فارس بارش باران و برف شدت خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در بوشهر، جنوب کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان، رگبار، رعد و برق، آب گرفتگی معابر و احتمال سیلاب دور از انتظار نیست، اظهار کرد: این سامانه بعد از ظهر در جنوب، جنوب غرب و نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود. همچنین بارش کولاک برف در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در کرمان، وزش باد شدید در جنوب استان‌های تهران و سمنان و با گرد و خاک در شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه این سامانه از اواخر وقت یکشنبه از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: یکشنبه بارش پراکنده و وزش باد در جنوب شرق، شمال شرق، دامنه‌های البرز شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در کردستان و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

وی در ادامه گفت: هوای پایتخت امروز (جمعه) نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات با بارش باران و وزش باد و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و حداقل دمای پنج درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین هوای تهران فردا ابری همراه با بارش باران، وزش باد، در بعد از ظهر با کاهش ابر و وزش باد شدید با بیشینه دمای ۱۱ و کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه