English

سرپرست وزارت بهداشت:

تا پایان سال ۹۸ مشکلی در تامین دارو نخواهیم داشت/خیرین در زمینه تهیه دارو، کمک های بسیار موثری می کنند

سرپرست وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در مورد هیچ داروی اساسی و حیاتی برای مردم تا پایان سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

 تا پایان سال 98 مشکلی در تامین دارو  نخواهیم داشت/خیرین در زمینه تهیه دارو، کمک های بسیار موثری می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، سعید نمکی در حاشیه افتتاح کلینیک دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس گزارش هایی که داریم مشکل عمده ای در تهیه و تامین داروهای بیماران خاص و صعب العلاج وجود ندارد البته ممکن است در برخی موارد به دلیل مشکلات حمل و نقل یا گمرک، در تحویل داروهای این بیماران تاخیر به وجود آمده باشد اما در حال حاضر در مورد هیچ داروی اساسی و حیاتی برای مردم تا پایان سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اظهار داشت: با ستاد ویژه ای که در وزارت بهداشت تشکیل شده، مردم هیچ نگرانی نداشته باشند و قطعا تا پایان سال 98 مشکلی در تامین داروهای بیماران در کشور وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: پروژه های بهداشتی و درمانی که در سال آینده افتتاح می شود را با سرعت تکمیل می کنیم و پروژه هایی که در سال 99 به بهره برداری می رسند را در مرحله دوم تخصیص اعتبار می گذاریم.

دکتر نمکی با بیان اینکه در کشور مشکل کمبود تخت بیمارستانی نداریم، افزود: توزیع تخت های بیمارستانی در کشور عادلانه نیست و در مناطقی از کشور، تعداد تخت های بیمارستانی زیاد و در برخی مناطق، اندک است و با چند مکانیزم، این مشکلات را حل می کنیم  که این مکانیزم ها، یکی حضور دولت در تکمیل پروژه های نیمه تمام بیمارستانی، ورود بخش خصوصی با ارائه تسهیلات ویژه و استفاده از ظرفیت خیرین سلامت است.

سرپرست وزارت بهداشت در پایان ضمن تقدیر از خیرین سلامت به دلیل مشارکت در توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: با کمک خیرین سلامت، 2000 تخت بیمارستانی در کشور در حال ساخت است، همچنین خیرین در تهیه دارو و کمک به بیماران، کمک های بسیار موثری می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه