English

محمد رستگاری در گفت گو با موج:

امسال هوای سالم تری تنفس کرده‌ایم/با همپوشانی دستگاه‌های اجرایی وضعیت هوا بهتر شده است

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با ارائه آماری تطبیقی به مقایسه روزهای پاک و آلوده امسال و سال گذشته پرداخت

امسال هوای سالم تری تنفس کرده‌ایم/با همپوشانی دستگاه‌های اجرایی وضعیت هوا بهتر شده است

محمد رستگاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، با ارائه آماری تطبیقی در مقایسه روزهای پاک و آلوده امسال و سال گذشته گفت: ما از ابتدای سال جاری تا روز گذشته، 17 روز پاک، 229 روز سالم و 49 روز ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته‌ایم. در حالی که این آمار در مقایسه با سال گذشته بهبود داشته اما نه چندان زیاد که این بهبود را بتوان چشمگیر توصیف کرد. اما می توان گفت که هوایی که از ابتدای امسال تا روز گذشته تنفس کرده ایم هوای به نسبت سالم تری نسبت به سال گذشته بوده است.

وی در ادامه تشریح کرد: آمار سال گذشته حکایت از این دارد که 12 روز پاک، 206 روز سالم و 70 روز ناسالم برای گروه های حساس و 5 روز ناسالم برای کل جامعه داشته ایم.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پاسخ به این سوال که به زعم شما بهبود نسبی هوای امسال نشات گرفته از چه اتفاقی می تواند باشد، تصریح کرد: معمولا آلودگی هوا ناشی از دو مقوله است یکی اینکه این آلودگی می تواند بخاطر پدیده "اینورژن" یا وارونگی دما باشد و دلیل دوم ممکن است بخاطر میزان انتشار آلاینده هایی باشد که در جو زمین تخلیه و در آنجا منتشر می شود.

وی ادامه داد: با این حال اگر ما پدیده اینورژن را داشته باشیم قطعا آلودگی هوا را خواهیم داشت. اما اینکه چقدر میزان آلاینده ها انتشار پیدا کند به اقدام دستگاه های اجرایی بستگی دارد. با این همه در وهله اول کیفیت هوا تحت تاثیر اقلیم است اما اقدامات دستگاه های اجرایی می تواند در کاهش آلاینده ها نقش مهمی را ایفا کند.

رستگاری در خاتمه سخنانش با بیان اینکه آمارها در چند سال گذشته از کاهش نسبی و پلکانی آلاینده ها حکایت دارد، توضیح داد: حداقل در شش هفت سال گذشته کمیت آلاینده ها هر سال نسبت به سال گذشته رو به کاهش بوده اما در چند سال گذشته با همپوشانی دستگاه های متولی اوضاع بهتری برای مقابله با آلودگی هوای پایتخت فراهم شده است.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه