English

آملی لاریجانی:

وجه تمایز ما با سایر نظام ها، پیوند معنوی مردم و ولایت فقیه است

رئیس قوه قضاییه گفت: هیچگاه اقتدار جمهوری اسلامی، صرفا مبتنی بر اقتدار اقتصادی و تسلیحاتی نبوده بلکه اصلی ترین رکن و وجه تمایز نظام ما با سایر نظامات، همان پیوند معنوی و انسانی بین مردم با یکدیگر و بین ولی فقیه و مردم بوده است.

وجه تمایز ما با سایر نظام ها، پیوند معنوی مردم و ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی، پیشاپیش میلاد با سعادت دخت گرامی امیرالمومنین (ع) حضرت زینب (س) را تبریک گفت و اظهار کرد: حضرت زینب (س)، قهرمان آزمایش بزرگ کربلا و حوادث پس از کربلاست. از خداوند می خواهیم که شخصیت والای آن حضرت و اوصاف شریفه و الهی ایشان را الگویی برای همه زنان مسلمان خصوصاً شیعیان قرار دهد و زنان کشورمان و سایر سرزمین های اسلامی را در مسیر تعالی و تقرب به حق تعالی به نحوی پیرو آن بانوی بزرگوار قرار دهد تا بتوانند سهمی از آن اوصاف عالیه را در خود متجلی کنند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم ترویج مسیر الهی اهل بیت (ع) در سطح جامعه و خانواده، روز پرستار را نیز گرامی داشت و با تبریک این روز به همه پرستاران که ایثارگرانه و در شرایط دشوار به مردم خدمت می کنند، سلامتی، بهروزی و سعادت آنان را از درگاه حق متعال خواستار شد.

آملی لاریجانی در ادامه، «اتکای مردم به ارزش های الهی» و «همبستگی ملی» را دو مقوله مهم و موثّر در طول حیات ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: ارتباط حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) با مردم، یک ارتباط معمولی یا به مثابه ارتباط حکام و سلاطین با مردم نبود. ایشان حتی در یکی از سخنرانی های خود، قریب به این مضمون فرمودند که «من از این لفظ سلطان اصلاً خوشم نمی آید؛ حتی برای حضرت صاحب الامر (عج)». این یعنی ارتباط امام راحل با مردم، یک ارتباط دینی، معنوی و اعتقادی بود. در مورد مقام معظم رهبری (حفظه الله) هم مطلب همینگونه است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: آحاد مردم نیز در نظام جمهوری اسلامی بر اساس همین ارتباط قوی ایمانی و دینی و اعتقادی با یکدیگر مرتبط بوده اند و به خوبی مشاهده می کنیم که در دوران هایی نظیر دفاع مقدس، همین ارزشها تجلی یافت و مردم با تمسک به ارزش های الهی توانستند از کشور خود و نظامشان حمایت کنند.

نظام جمهوری اسلامی قویتر از هر زمان دیگر در صحنه حضور دارد

آملی لاریجانی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بحمدالله رؤیای از بین بردن این نظام که از چهل سال پیش تا کنون در سر کشورهای غربی خصوصاً آمریکایی ها و اذناب منطقه ای شان پرورانده می شود، باطل شده و نظام جمهوری اسلامی قویتر از هر زمان دیگر در صحنه حضور دارد.

دشمن دست از دشمنی خود برنداشته است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی خود برنداشته و با ابزارهای جدیدتر و تلاش بسیار گسترده تر برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی به میدان آمده است، خاطرنشان کرد: «تهاجم فرهنگی» و «ناامیدسازی مردم»، دو پروژه مهم دشمن است که آن را با ابزار گوناگون دنبال می کند. البته این دو پروژه از اول پیروزی انقلاب مطرح بوده است. مقام معظم رهبری در سالهای دور، مسئله تهاجم فرهنگی را به مسئولان هشدار دادند؛ البته متأسفانه این اخطار و هشدار در دورانی جدی گرفته نشد و حتی عده ای در داخل با این پروژه دشمن همراهی کردند.

آملی لاریجانی با اشاره به اقدامات مدعیان روشنفکری دینی و به صحنه آمدن آنان با پشتیبانی های گسترده تبلیغاتی تصریح کرد: این افراد کاملاً در حال زدودن ریشه های تفکر دینی بودند و تمام تشکیکات ممکن را از سراسر عالم جمع می کردند و در دامن جوانان ما می ریختند چون می دانستند که این نظام، مبتنی بر یک مکتب اعتقادی، معنوی و دینی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عمده این فعالیت ها در پوشش هایی نظیر «دیالوگ»، «بحث آزاد» و «نشست علمی» مقالات تحقیقی صورت می گرفت، یادآور شد: این در حالی بود که چنین افرادی به هیچ وجه اهل تدقیق مدرسی و دانشگاهی نبودند و رفتار و گفتارشان مشحون از جنبه های تبلیغاتی بود. در کنار این موارد، شاهد ترویج فیلم ها و ترجمه رمان هایی بودیم که با اهداف تهاجم فرهنگی سازگار بود و در این میان، کانالهای ماهواره ای نیز در حال توسعه بودند. همچنین مزدوران قلم به دستی را در داخل کشور به کار گرفتند و با استفاده از ابزارهایی مانند انواع سایت ها و ... تهاجم فرهنگی گسترده را در دستور کار قرار دادند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه همچنان این پروژه در صدر سیاست های دشمن قرار دارد، به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: در همین موضوع حجاب و عفاف نگاه کنید که به چه نحو با این مسئله دینی و اعتقادی مردم مقابله می کنند و هر کسی را هم که از این ارزش دفاع می کند به شکلی متهم می سازند. شخصی در گوشه ای کشف حجاب کرده که البته با توجه به تلاش ها و ابزار دشمن، چنین کاری غیر طبییعی نبوده است. به محض وقوع این اتفاق، دفاع گسترده از این شخص را آغاز کردند. این در حالی است که قوانین ما از جمله قانون مربوط به ممنوعیت کشف حجاب از سوی نمایندگانی به تصویب رسیده که با رای مردم بر سر کار آمده اند و در همه کشورها نیز قوانین داخلی از احترام برخوردارند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تشکیل انواع کمپین های حقوق بشری برای دفاع از نقض قانون در ایران، اظهار کرد: دشمنان ما از کوچکترین حادثه در کشور برای رسیدن به اهداف خود بهره برداری می کنند و در جهت تحریک مردم گام برمی دارند اما همین کمپین های حقوق بشری در برابر جنایاتی که امروز در یمن، عراق، لبنان، فلسطین و ... رخ می دهد سکوت کرده اند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه متاسفانه در دوره ای از مدعیان روشنفکری که پیاده نظام تهاجم فرهنگی دشمن بودند ، حمایت های رسمی در داخل کشور صورت می گرفت، به پروژه ناامید ساختن مردم اشاره کرد و گفت: در همین چند ماه اخیر برای ناامیدسازی مردم انواع تلاش ها و ابزارها را به کار گرفتند و تمام رسانه هایشان به صورت شبانه روزی مشغول بمباران تبلیغاتی و ایجاد یأس در جامعه ما هستند. از هر آنچه که به دستشان می رسد به نحوی برای تخریب نظام استفاده می کنند و متاسفانه ما هم در تبیین دستاوردها و مقابله با این هجوم رسانه ای موفق نبوده ایم.

رئیس قوه قضاییه با ابراز تعجب از انکار و نادیده گرفتن این پروژه های دشمن از سوی برخی افراد در داخل در حالی که دستگاه های امنیتی، تبلیغاتی و تسلیحاتی غرب به اجرای این توطئه ها اذعان دارند، خاطرنشان کرد: یکی از مظلومیت های نظام جمهوری اسلامی همین عدم تبیین و اطلاع رسانی درست در مورد خدمات و دستاوردهای آن است. در این زمینه، دولت، صداوسیما و همه دلسوزان و قوای کشور مسئولیت دارند. البته گاهی برنامه های بسیار خوبی از صداوسیما پخش می شود که در آنها آماری بسیار قابل توجه از میزان توسعه کشور به اطلاع مردم می رسد اما این کافی نیست.

آملی لاریجانی با اشاره به پیشرفت های علمی و راهبردی کشور طی چهار دهه گذشته و خدمات رسانی به مردم در اقصی نقاط ایران با وجود همه شداید، تحریم ها، تهدیدها و سنگ اندازی های دشمن، تصریح کرد: دشمنان ما با نفاق هر چه تمامتر همه اینها را نادیده می گیرند و ضعف هایی را برجسته می کنند که بخش عمده آن ناشی از اقدامات خودشان است. بخش کوچکی از این اقدامات، تحریم های خلاف قانون و ظالمانه آنهاست که به واسطه آن مردم کشورمان را تحت فشار قرار می دهند و در مقابل، ابراز دلسوزی هم می کنند!

رئیس قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی به فضل الهی با پشت سر گذاشتن گردنه های دشوار تاریخی در نقطه فعلی ایستاده و همگی باید با نگاهی به گذشته، چشم به آینده داشته باشیم و مسیرهای نفوذ دشمن را مسدود کنیم. نباید فراموش کنیم که وقتی اعتقاد مردم تزلزل پیدا کند، در واقع رشته ای که همه را به هم پیوند داده تهدید می شود زیرا هیچگاه اقتدار جمهوری اسلامی، صرفا مبتنی بر اقتدار اقتصادی و تسلیحاتی نبوده بلکه اصلی ترین رکن و وجه تمایز نظام ما با سایر نظامات، همان پیوند معنوی و انسانی بین مردم با یکدیگر و بین ولی فقیه و مردم بوده است.

 آملی لاریجانی با تاکید بر لزوم بهره مندی از همه امکانات برای گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، گفت: این گرامیداشت باید توأم با فهمی دقیق از گذشته و حال و تحلیل درست اقدامات آتی دشمنان باشد. علاوه بر این باید تبیین دقیق خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گیرد و همه توجه داشته باشیم که در این زمینه مسئولیت داریم.

رئیس قوه قضاییه همچنین ابراز امیدواری کرد که مسئولان محترم دولت و وزرا همه تلاششان را معطوف به حل مشکلات اقتصادی مردم و ایجاد اشتغال کنند تا بستر ناامیدسازی مردم نیز از بین برود.

دستور رییس قوه قضاییه به دادستان کل کشور برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی

آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به انتشار برخی شایعات و ادعاها مبنی بر شکنجه یکی از کارگران بازداشتی کارخانه نیشکر هفت تپه تاکید کرد: به دادستان محترم کل کشور دستور می دهم که همین امروز با تشکیل هیئتی مستقل و اعزام این هیئت به منطقه، موضوع را مورد بررسی قرار دهند و هر چه سریع تر نتیجه بررسی ها را به اطلاع اینجانب و مردم عزیزمان برسانند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: چنین مسائلی برای ما بسیار مهم است زیرا هیچگاه بنای جمهوری اسلامی، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی چنین تخلفاتی نبوده و ما آن را به لحاظ شرعی و قانونی ممنوع می دانیم. ممکن است کارگری متخلف باشد اما به هیچ عنوان برخورد خلاف قانون با او پذیرفته نیست. البته تخلف احتمالی یک بازجو هم نباید به حساب یک مجموعه گذاشته شود؛ گرچه خود دستگاه های امنیتی و انتظامی نیز موظفند از طریق بازرسی ها و سایر ساز و کارهای نظارتی از وقوع تخلفات جلوگیری کنند اما به هر حال متهم کردن کل یک دستگاه به دلیل اقدام احتمالی یک فرد، شایسته نیست.

آملی لاریجانی با بیان اینکه گاهی نیز ادعاهایی به دلیل عدم اطلاع از حقوق قانونی مطرح می شود یا زندانی تصور می کند محیط زندان باید برایش مانند هتل باشد، به وجه دیگر انتشار این اخبار اشاره کرد و یادآور شد: مجموع برخوردهایی که در رسانه ها به ویژه رسانه های دشمن با این موضوع صورت می گیرد، حاکی از امارات و قرائنی است که نشان می دهد این ماجرا می تواند در ادامه پروژه های پی در پی و تخریبی دشمن علیه نظام باشد. البته ابعاد مختلف این موضوع باید بررسی شود و ما پیش از بررسی ها هیچکس را تخطئه و تکذیب نمی کنیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: اظهارات و واکنش های دشمن در این قبیل موارد، در داخل کشور نیز مشتریان خاص خود را دارد. اکنون نیز برخی روزنامه ها و رسانه ها دفاع های نامعقول از افراد می کنند و به شایعات علیه نظام دامن می زنند. آیا اگر دشمن یک موضوع را در بوق و کرنا کرد، مقتضای امنیت ملی این است که دنباله رو او شویم؟

آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی، از این قبیل اتفاقات برای متهم ساختن نهادها و تسویه حساب های سیاسی و جناحی استفاده می کنند، به جنایات آمریکا در زندان های ابوغریب و گوانتانامو اشاره کرد و گفت: تظلم خواهی، حق هر شهروندی است و ما به این حق احترام می گذاریم اما اینکه دستگاهها و بوق های تبلیغاتی دشمن در برابر آن دست جنایات سکوت می کنند و در برابر اتفاقات و ادعاها در کشور ما، بوق های رسمی انگلیس، آمریکا و اذناب منطقه ای آنها اینگونه به میدان می آیند و عده ای هم با آنها همنوایی می کنند، نشان می دهد که بحث تسویه حسابهای شخصی و سیاسی در میان است، نه مصالح مردم زیرا در همین کشور، بارها روحانیان و دیگر آمران به معروف شهید و مجروح شده اند اما هیچ صدایی بلند نشده است!

رئیس قوه قضاییه با تاکید مجدد بر لزوم پیگیری حقوق شهروندان، ابراز امیدواری کرد که افراد و رسانه های مروّج شایعات نیز پیش از آنکه مورد برخورد قرار بگیرند، بصیرت لازم را به خرج دهند و از همصدایی با دشمن خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون «دستورالعمل نظارت و پیگیری احیای حقوق عامه» در جلسه امروز مسئولان قضایی پایان یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی