English

محمد حسن زدا ؛

چک های سازمان تامین اجتماعی از بابک زنجانی پس گرفته شد

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: هیات های تشخیص مطالبات پل ارتباطی میان کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی هستند. اعتراض حق کارفرما است و باید ضوابط دادرسی منصفانه را در هیات ها مورد توجه قرار دهیم.

چک های سازمان تامین اجتماعی از بابک زنجانی پس گرفته شد

به گزارش  خبرگزاری موج،از سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا روز چهارشنبه در همایش دبیران و اعضای هیات های تشخیص مطالبات که امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین باقری معاون قضایی دیوان عدالت اداری برگزار شد، افزود: معتقدیم که هیات های تشخیص مطالبات پل ارتباطی میان کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی هستند. اعتراض حق کارفرما است و باید ضوابط دادرسی منصفانه را در هیات ها مورد توجه قرار دهیم.

زدا با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر سیدتقی نوربخش مدیرعامل فقید این سازمان و مرحوم عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی، در خصوص ماهیت جلسات هیات های تشخیص مطالبات اظهار داشت: این جلسات مرجع شبه قضایی است و باید با دیوان عدالت درباره چگونگی صدور آرای این هیات ها هماهنگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اعضای هیات های تشخیص مطالبات باید دانش حقوقی خود را بالا ببرند، اظهار داشت: با کارفرمایان باید حداکثر همکاری را داشته باشیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرما حق تجدیدنظرخواهی دارد و اگر قرار است اعتماد عمومی را کسب کنیم و منصف و مردمدار باشیم، باید به حقوق کارفرما احترام بگذاریم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه باید تشریفات ابلاغ احکام را رعایت کنیم، تاکید کرد: آرایی که صادر می کنیم، باید شفاف باشد و امکان تفسیر نداشته باشد. البته این مشکل در کل کشور است و بسیاری از قوانینی که در کشور ما وجود دارد، تفسیرهای متفاوتی دارد.

زدا گفت: هیات های تشخیص مطالبات مستقل از سازمان تامین اجتماعی هستند و باید به این موضوع توجه شود که اعضای هیات ها نظرات کارشناسی و مستقل ارائه دهند و همکاران سازمان نیز در زمان حضور در هیات ها باید مستقل از جایگاه سازمانی رای دهند.

وی افزود: هیات های بدوی باید در رسیدگی به پرونده ها دقت کنند و پرونده ها را بدون رسیدگی به هیات تجدیدنظر ارسال نکنند. برحسب پرونده باید از اعضای هیات ها به صورت مناسب دعوت شود اگر پرونده صنفی است از نماینده اصناف دعوت شود، اگر شرکت است از نماینده شرکت ها و اگر تعاونی است از نماینده تعاونی ها در هیات دعوت به عمل آید.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: نوبت رسیدگی به پرونده ها در هیات های تشخیص مطالبات باید کوتاه باشد زمانی این مدت رسیدگی حدود هشت ماه بود و الان یک ماه است و باید کوتاه تر شود. آرای هیات ها باید بلافاصله بعد از جلسه صادر شود و به بعد موکول نشود.

وی در پایان از تلاش های مدیرکل دفتر امور حقوقی و دعاوی و کارکنان این واحد بابت تلاش در خصوص احقاق حقوق بیمه شدگان در پرونده بابک زنجانی تقدیر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه