English

سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

اپلیکیشن "باجه شهروندی" ارتباطی با این سازمان ندارد

سازمان تامین اجتماعی طی اطلاعیه‌ای ارتباط اپلیکیشن "باجه شهروندی" به این سازمان را تکذیب کرد.

اپلیکیشن "باجه شهروندی" ارتباطی با این سازمان ندارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در چند وقت اخیر اپلیکیشنی با عنوان " باجه شهروندی " از مراجع غیررسمی به مردم معرفی شد که به صورت ضمنی فعالیت‌اش را قانونی و حیطه فعالیت خود را به سازمان تامین اجتماعی منتسب می دانست. باجه شهروندی که نام اپلیکیشن مذکور است، با ارسال پیامک به شهروندان آنان را ترغیب به استفاده از این اپلیکیشن می‌کرد و به ازای هر درخواست مبلغ 5هزار ریال از موجودی سیمکارت مشترکین اعتباری کسر و همین مبلغ را به صورتحساب مشترکین دائمی می افزود. امروز سازمان یاد شده در اطلاعیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها از جمله خبرگزاری موج قرار داد، ارتباط این سازمان با اپلیکیشن مذکور را تکذیب و تصریح کرد که در قبال خدمات غیر حضوری بیمه شدگان با این سازمان هیچگونه وجهی از آنها دریافت نخواهد شد.

در ماه های اخیر اپلیکیشن موبایلی با نام باجه شهروندی برخی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از جمله ارائه سوابق بیمه‌پردازی را در ازای دریافت پول (با فعال شدن سرویس ارزش افزوده برای سیم کارت) به متقاضیان ارائه می دهد. بررسی های صورت گرفته حاکی از آنست که این اپلیکیشن هیچ گونه دسترسی خاصی به اطلاعات بیمه شدگان تأمین اجتماعی ندارد و تنها کاربران را به سامانه سوابق بیمه شدگان هدایت می کند.

 

عکس باجه شهروندی

 

از آنجا که سامانه سوابق بیمه شدگان و همچنین سایر خدمات غیرحضوری در پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان تأمین اجتماعی در دسترس قرار دارد نیازی به استفاده از این اپلیکیشن و پرداخت هزینه بابت استفاده از خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی نیست.

لازم به ذکر است پیش از این نیز اپلیکیشن های دیگری نیز با نام های مختلف اقدام به ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی و دریافت وجه بابت این کار کرده اند که مطابق قانون پیگیری های لازم برای جلوگیری از فعالیت آنها انجام می گیرد.

به بیمه شدگان و بازنشستگان و عموم مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی توصیه می کنیم که خدمات مورد نیاز خود را تنها از طریق مبادی رسمی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.

 

پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir به عنوان درگاه رسمی خدمات غیرحضوری این سازمان تمامی خدمات غیرحضوری که در حال حاضر ارائه می شود را در قالب میز خدمات غیرحضوری در دسترس عموم مردم قرار داده است. همچنین اپلیکیشن "تأمین اجتماعی من" به عنوان تنها اپلیکیشن متعلق به این سازمان خدمات غیرحضوری را به مخاطبان ارائه می دهد.

 

همچنین خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق کد دستوری #142* در دسترس قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی