English

عضو کمیته بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه و شرکت حمل و نقل هر دو مقصرند/ارتباط مدیرعامل شرکت حمل و نقل با یکی از مسئولان دانشگاه

کوچک نژاد عضو کمیته بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی، گفت: مقصرین اصلی حادثه مشخص شده اند. دانشگاه و شرکت حمل و نقل هر دو مقصرند.

دانشگاه و شرکت حمل و نقل هر دو مقصرند/ارتباط مدیرعامل شرکت حمل و نقل با یکی از مسئولان دانشگاه

جبار کوچکی نژاد یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عضو کمیته بررسی دلایل حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد است، درباره اطلاعات به دست آمده از بررسی های کمیته درباره مقصرین حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: شرکت طرف قرارداد اتوبوسرانی صد در صد مقصر و پس از آن دانشگاه هم مقصر شناخته شده است. 

جلسه کمیته بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد، فردا در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس، به جلسه فردا، احضار شده است. 

کوچکی نژاد با اشاره به بررسی های کمیته گفت: روز چهارشنبه گذشته، اعضای کمیته در محل حادثه، حاضر شدند و در همان روز هم با معاونین دانشگاه آزاد اسلامی جلسه ای داشتند. کمیته بررسی، از معاونین دانشگاه، ارائه گزارش درباره این حادثه را درخواست کرد. چرایی عقد قرارداد دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت اتوبوسرانی نیز بررسی شد.

او ادامه داد: طبق قرارداد فی مابین، این شرکت متعهد بوده است تا تعداد اتوبوس های معلوم، به تعداد 50 اتوبوس، با معاینه فنی در اختیار دانشگاه قرار دهد. این مهم اما انجام نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای نقض بندهای قرارداد، دانشگاه علوم و تحقیقات چندین بار به شرکت اخطار داده است.

کوچکی نژاد همچنین درباره شبهه سکته راننده اتوبوس حامل دانشجویان عنوان کرد: در بررسی های اولیه مطرح شده بود که راننده سکته کرده، طبق گزارش پزشکی قانونی این شبهه رد شده است.

وی درباره مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی نیز گفت: مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی در حال حاضر در زندان به سر می برد. طی بررسی های ما این مدیرعامل با برخی از مسئولان دانشگاه در ارتباط بوده و طبق قرارداد خدمات را ارائه نکرده است.

عضو کمیته بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد، با اشاره به مقصرین این حادثه گفت: شرکت اتوبوسرانی صد در صد در این حادثه مقصر است. شرکت تعهدنامه امضا کرده است و طبق بندهای قرارداد ماشین ها باید معاینه فنی داشته و سالم باشند. همه راننده ها باید کارت سلامت داشته باشند. شرکت اما هیچ کدام از این بند قانون ها را رعایت نکرده است. 

کوچکی نژاد البته عنوان کرد که دانشگاه علوم و تحقیقات هم در این حادثه مقصر شناخته شده است. او عنوان کرد: بر طبق قانون، زمانی که طرفی از قرارداد، به تعهدات خود عمل نمی کند، باید قرارداد فی مابین لغو شود. دانشگاه بعد از اخطاره های متوالی باید قرارداد را لغو کرده و قرارداد جدیدی با شرکت دیگری امضا می کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه باید با شرکت های زیر نظر شهرداری قرارداد امضا کند. سوال ما از دانشگاه این است که چرا با شرکت های زیر نظر شهرداری که رتبه بندی هم شده اند، قراردادی امضا نشده است؟ دانشگاه در این باره باید به کمیته بررسی حادثه واژگونی اتوبوس پاسخ بدهد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه