English

در مهاباد برگزار شد:

برگزاری نمایشگاه توانمندسازی زنان زلزله زده کرمانشاه

بیش از یک سال از زلزله سرپل ذهاب می گذرد، شهر هنوز ساخته نشده و در این یک سال هم زلزله دست از سر شهر برنداشته است؛ چندین بار، زلزله شهر را لرزانده است. امید اما هنوز در دل مردم شهر وجود دارد. بعد از گذشت یک سال، زنان توانمند کرمانشاهی با هنرهای دست خود، در شهر مهاباد نمایشگاه برگزار کردند.

برگزاری نمایشگاه توانمندسازی زنان زلزله زده کرمانشاه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نمایشگاه توانمندسازی زنان زلزله زده کرمانشاه در مهاباد برگزار شد. این نمایشگاه با همکاری امور زنان‌ استانداری‌ کرمانشاه و سازمان بهزیستی‌ مهاباد، در تالار وحدت شهر مهاباد برگزار شد.

روناک رستمی از مددکاران اجتماعی شهر سرپل ذهاب و از مسئولان برگزاری این نمایشگاه است. او در زلزله کرمانشاه به شدت مجروح شد اما بنا بر وظیفه مددکاری، با وجود جراحات شدید، بیمارستان را ترک کرد و در کنار مردم ماند و برای حفظ روحیه و توانمدسازی زنان و کودکان کلاس های آموزشی برگزار کرد. 

مسئول برگزاری نمایشگاه توانمندسازی زنان زلزله زده کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: یکی از هدف های اولیه ما در امور زنان استانداری کرمانشاه، از همان روزهای ابتدایی زلزله، توانمندسازی زنان بود. با همین هدف، از همان ابتدا شروع به شناسایی زنان توانمند سرپل ذهاب کردیم.

نمایشگاه توانمندسازی زنان زلزله زده زنان کرمانشاه 2

یوسفی درباره محصولاتی که در نمایشگاه عرضه می شود، گفت: محصولاتی شامل زیورآلات، محصولات خوراکی، هنرهای تجسمی، نقاشی و عروسک سازی در این نمایشگاه عرضه می شود.

او تاکید کرد: در ابتدا، پس از شناسایی زنان توانمند، در کلاس های آموزشی متنوع به مددجویان آموزش دادیم. در مدت یک سالی که از زلزله می گذرد، زنان کار خودشان را قوی کردند و هنرهایشان را به فروش رساندند و من به عنوان یک مددکار اجتماعی کمک کردم تا دیده شوند.

پس از گذشت یک سال، در اولین سالگرد زلزله کرمانشاه، اولین دوره نمایشگاه توانمندسازی زنان زلزله زده در شهر سرپل ذهاب برگزار شد.

یوسفی درباره نمایشگاهی که در سرپل ذهاب برگزار شده اظهار داشت: استقبال از نمایشگاه فوق العاده بود. در دو روز برگزاری نمایشگاه، 7 میلیون و 500 هزار تومان از محصولاتمان را به فروش رساندیم.

پس از استقبال خوب از این نمایشگاه، امور زنان استانداری‌ کرمانشاه برای برگزاری نمایشگاه از طرف شهرهای دیگر هم دعوت نامه دریافت کرد. یکی از این شهرها نیز، شهر مهاباد بود.

یوسفی با اشاره به برگزاری نمایشگاه درباره اصلی ترین هدفش از برگزاری نمایشگاه عنوان کرد: اصلی ترین هدفم برای توانمندسازی زنان، این است که تا زمانی می توان ماهی را به دست نیازمندان رساند از یک زمانی دیگر باید تمامی نیازمندان توانمند شوند. بعداز آن باید ماهی گرفتن را به آن ها بیاموزیم. بحران در هر کشوری  پیش می آید، کمک رسانی از طرف مردم هم تا یک زمانی می تواند انجام شود، از یک جایی به بعد خود نیازمند باید بلند شود. 

او درباره استقبال از نمایشگاه شهر مهاباد نیز گفت: تا به حال، استقبال از نمایشگاه خیلی خوب بوده است.

نمایشگاه توانمندسازی زنان زلزله زده کرمانشاه در مهاباد از هفتم تا دهم دی ماه برگزار می شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه