English

بطحایی: با دستورات رهبر شادی و نشاط به مدارس باز می‌گردد

وزیر آموزش‌ و ‌پرورش با انعکاس چهار توئیت مختلف در شبکه توییتر، پرده از دغدعه‌های این وزارتخانه در زمان تصدی خود برداشت. دغدغه‌هایی که به زعم برخی از منتقدان در سیاست‌های پیش روی این وزیر مغفول مانده بودند

بطحایی: با دستورات رهبر شادی و نشاط به مدارس باز می‌گردد

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد بطحایی در صفحه توئیتر خود، در ذیل جمله‌ای با این مضمون که: « برای اضطراب‌زدایی از کودکان و بازگرداندن شادی و نشاط به مدارس چند اقدام انجام شد.» از چهار اقدام لازم‌الاجرا خبر داد که عین توئیت های منتشر شده در ادامه خواهد آمد:

  1. چندی پیش نامه‌ای را به محضر رهبری معظم انقلاب در خصوص تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی مؤسسات در رسانه‌ها نوشتم که مورد لطف و نظر مساعد ایشان قرار گرفت و دستورات مؤثری در این خصوص صادر نمودند.
  2. از وزارت ارشاد و برادرم جناب دکتر صالحی خواسته‌ام تا صدور مجوز برای کتب کمک درسی را منوط به تأیید کارشناسان آموزش و پرورش نماید.
  3. به برادر عزیزم مهندس رحمانی وزیر محترم صمت نیز اعلام کردم که از نظر وزارت آموزش و پرورش تخصیص ارز دولتی و حمایتی برای کاغذ کتب کمک درسی هیچ توجیهی ندارد و ارز مربوط صرف تأمین سایر اقلام شود.
  4. در نامه‌ای به برادر عزیزم دکتر علی‌عسگری با استناد به نص صریح قانون خواسته‌ام هرگونه تبلیغات در این زمینه با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام پذیرد.

اما آنچه که در توئیت های وزیر ناگفته مانده ، محتوای دستورات و مطالبات رهبری است. دستوراتی که از فحوای کلام وزیر برداشت می شود که اجرایی کردن آنها منتج به "اضطراب‌زدایی از کودکان و بازگرداندن شادی و نشاط به مدارس" خواهد شد.

گفتنی است که سید محمد بطحایی با تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش در عزمی جدی به مقابله با کتب کمک آموزشی پرداخت. چرا که به زعم وی توسل به چنین کتاب‌هایی راهی میانبر برای کسب نمره از سوی دانش‌آموزان محسوب می‌شود که باید این راه سد شود.

مقابله با اشاعه کتاب‌های کمک آموزشی را می‌توان یکی از رویکرد های مدیریتی این وزیر به حساب آورد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه