English

هم زمان با تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی روی داد:

تجمع پرستاران در مقابل مجلس شورای اسلامی

بیش از 500 نفر از دانشجویان و گروه های دیگر پرستاری، در اعتراض به عدم برنامه ریزی و جذب پرستاران صبح امروز در مقابل مجلس شوای اسلامی تجمع کردند.

تجمع پرستاران در مقابل مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج،‌ صبح  امروز  هم زمان با تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی، بیش از 500 نفر از دانشجویان و گروه‌های دیگر پرستاری در  اعتراض به تصمیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و عدم جذب پرستاران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان خواستار ورود مجلس به موضوع استخدام پرستاران و پاسخگویی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شدند. سخنگوی کمیسیون بهداشت و عضو هیأت رئیسه مجلس در جمع تجمع‌کنندگان حاضر شدند و به برخی از سوالات آنها پاسخ دادند.

پیش از این تجمع، تشکل های دانشجویی پرستاری کشور نیز در بیانیه‌ای درباره بودجه 98 برای جذب پرستاران اعلام کردند: عدم جذب فارغ التحصیلان رشته پرستاری به شدت سلامت جامعه را تضعیف کرده و نیز باعث تخریب جایگاه پرستاری و از بین رفتن آینده شغلی این قشر می‌شود.

پرستاران در این تجمع و بیانیه‌های قبلی اعلام کردند: براساس آمار های ارائه شده توسط مسئولین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و نهادهای پرستاری کشور، سالانه از ۳۸۱ دانشکده پرستاری و مامایی کشور بالغ بر ۳۱ هزار نفر پرستار فارغ التحصیل می شوند و از 331 هزار نفر نیروی پرستار موجود در سیستم درمانی کشور سالانه حدود ۳۱ درصد و بلکه بیشتر در مرخصی زایمان به سر می برند، قریب به ۶ هزار نفر از سیستم های مختلف بازنشسته می شوند، تقریباً ۳۰۱۱ نفر به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، تعداد قابل توجهی پیش از موعد بازنشسته می شوند و کاهش ۱۰ درصدی پرسنل ناشی از اجرای قانون ارتقای بهره وری که همگی بیانگر ریزش سالانه ی ۳۱ هزار نفری پرستاران از سیستم درمانی است.

پرستاران بیان کردند: رشد روز افزون جمعیت، افزایش میزان سالمندی، ایجاد بیمارستان ها و توسعه بخش‌های ویژه مانند ICU CCU و سایر تخت های بیمارستانی جدید، گسترش بخش‌های اورژانس، تخصصی شدن خدمات سلامت و از جهتی پاسخگویی اجباری پرستاران در برابر تمام کمبودها و نواقص مراکز درمانی و اقدامات جانبی همچون اعتبار بخشی بیمارستان ها و حتی برعهده گرفتن تمام مسئولیت های بیمارستانی را در طول غیاب سایر اعضای تیم سلامت در ۳۶ ساعت از ۲۰ ساعت، نیاز مبرم سیستم بهداشت و درمان به وجود این عناصر حیات بخش (به تعبیر مقام معظم رهبری) صحه می ‌گذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه