English

معاون اجتماعی ناجا:

پلیس در کنار مردم است

معاون اجتماعی ناجا گفت: پلیس در کنار مردم است و با مردم زندگی می کند.

پلیس در کنار مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مراسم پایان دوره دانش آموختگان دوره 39 مشاوران و مددکاران اجتماعی ناجا برگزار شد.

در این مراسم سردار احمد نوریان طی سخنانی با تاکید بر اهمیت نقش مشاوران و مددکاران نیروی انتظامی گفت: پلیس در کنار مردم است و با مردم زندگی می کند.

وی افزود: بنابراین باید از تمام ظرفیت های برای  حمایت از مردم در جهت پیشگیری از وقوع جرایم و به حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی استفاده کنیم.

این فرمانده ارشد انتظامی با اشاره به اهداف تشکیل مراکز مشاوره نیروی انتظامی در سال 79 اظهار داشت: ابتدا باید بر این نکته تاکید کرد که راه اندازی مراکز فوق، یک اقدام منحصر به فرد در جهان است و توانستیم بخش مهمی از بار بر دوش کلانتری ها و نهادهای قضایی را کاهش دهیم.

نوریان افزود: مردم به نیروی انتظامی و ماموران پلیس و به ویژه مشاوران و مددکاران اجتماعی اعتماد دارند و ما باید این اعتماد را در عمل ارتقا دهیم. پلیسی که در کنار مردم است و با مردم زندگی می کند، باید امین جامعه باشد و خوشبختانه این مهم امروز در کشور ما محقق شده است.

وی تصریح کرد: امروز با آسیب ها و تهدیدهای اجتماعی گسترده ای در جامعه روبه رو هستیم که یکی از مهمترین تهدیدها مربوط به فضای مجازی است. مراکز مشاوره نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی در کنترل و کاهش این آسیب ها بر عهده دارند و انتظار داریم که مددکاران و مشاوران در این حوزه تلاش ویژه ای را در دستور کار قرار دهند.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به تلاش دشمنان برای آسیب زدن به ملت ایران گفت: بخش از آسیب ها و تهدیدها طبیعی و بخشی غیر طبیعی است. علت این است که دشمن در مورد ما کار می کند و به دنبال برنامه ریزی برای آسیب زدن به ملت ایران است. به عنوان نمونه بازی نهنگ آبی را طراحی کردند و اگر پلیس و دستگاه های مسوول به موقع ورود نمی کردند، آسیب های این بازی رایانه ای به چند مورد، محدود نمی شد.

نوریان با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین وظائف مشاوران و مددکاران نیروی انتظامی حمایت اجتماعی و روانی از مردم و آسیب دیدگان اجتماعی است، گفت: باید افراد امین در این حوزه فعال شده و به مردم خدمات رسانی کنند تا به اعتماد مردم به پلیس و به ویژه مشاوران خللی وارد نشود.

وی کار برای خدا با روحیه مخلصانه، خیرخواهانه و خدمت بی منت به مردم را مهمترین ویژگی مشاوران نیروی انتظامی توصیف کرد و گفت: انتظار داریم مشاوران در حوزه مسوولیت خود برای شناسایی افراد خبره و صاحب نظر در حوزه مشاوره و روانشناسی، هسته های مردمی مشاوره را محلات تشکیل دهند.

این فرمانده ارشد انتظامی تاکید کرد: اجرای این طرح باید با هدف شناسایی پیش نشانگرهای جرم و علائم ضعیف جرم در مناطق و محلات باشد و در این صورت می توانیم مشکلات در حوزه وقوع جرم را به حداقل برسانیم.

نوریان گفت: پلیس باید به سرعت حرف مردم را بشنود تا بتواند خدمات سریع و به هنگامی را به جامعه ارائه دهد. لذا استفاده از ظرفیت هسته های مردمی در این حوزه بسیار مهم است.

لازم به توضیح است، در این مراسم ضمن تقدیر از دانش آموختگان نمونه سی و نهمین دوره آموزش مشاوران و مددکاران اجتماعی ناجا، از پیشکسوتان تشکیل و راه اندازی مراکز مشاوره نیروی انتظامی نیز تجلیل شد.

در مراسم فوق، از دکتر اسمعیلی رییس انجمن مشاوره ایران، دکتر موسوی رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، دکتر میرزمانی مدیر کل اسبق اداره کل مشاوره و مددکاری و استاد دانشگاه، دکتر فردوس قماشچی مدیر کل اسبق اداره کل مشاوره و مددکاری و حسن احمدی استاد دانشگاه تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه