English

سخنگوی شورای شهر تهران دستاوردهای جلسه امروز شورا را تشریح کرد

سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه صدو هشتمین جلسه علنی شورای پنجم و در جمع خبرنگاران دستاوردهای جلسه امروز شورا را تشریح کرد.

 سخنگوی شورای شهر تهران دستاوردهای جلسه امروز شورا را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اعطاء، سخنگوی شورای شهر تهران امروز در حاشیه صدو هشتمین جلسه علنی شورای پنجم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه یک فوریت طرح دستورالعمل اجرایی بند الف تبصره 26 مصوب بودجه 97 تصویب شد. ما در بودجه سال 97 که شورا تصویب کرده مقرر کرده بودیم 3.5 درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای معاونت‌ها، موسسات و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در حوزه وظایف خودشان در زمینه فرهنگی، اجتماعی و هنری مطرح شود اما برای این مصرف دستورالعمل اجرایی وجود نداشت.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری باید تا اردیبهشت ماه دستورالعمل اجرایی را ارائه می داد اما این اقدام را انجام نداده بود. در جلسه امروز مقرر شد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا این کار را انجام دهد. یک فوریت این طرح امروز به تصویب رسید و قرار است این دستورالعمل پس از آماده‌سازی به صحن بیاید و بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع دوم که در جلسه شورا مطرح شد و بحث مهمی هم بود لایحه شناسنامه تک‌باغات و اراضی مشجر بود.  در حال حاضر پرونده‌های اراضی به صورت موردی به شورا می‌آیند تا شورا تشخیص دهد باغ هستند یا خیر. برای مطالعه و بررسی تعداد بیشتری از اراضی مقرر شد لایحه باغات و اراضی مشجر اجرایی شود. کلیت این لایحه این است که شهرداری از طریق یک مطالعه مفصل و گسترده اراضی مشجر شهر را شناسایی کند و آن دسته از اراضی را که سند آنها باغ است یا رای کمیسیون ماده 12 مبنی بر باغ بودن، دارند بررسی کند و به صورت یکجا به شورا ارائه دهد. این لایحه بعداً می‌تواند به طرح تفصیلی اضافه شود. الان در طرح تفصیلی این امکان نیست که ما به صورت کلی نوعیت زمین را ببینیم که باغ هست یا نیست. با لایحه جدید این امکان فراهم می‌شود که این کار به صورت یکپارچه انجام شود و در نهایت به صحن شورا بیاید و پس از تصویب در طرح تفصیلی قرار گیرد.

اعطاء در ادامه عنوان کرد: البته نظرات مختلفی در خصوص لایحه یاد شده وجود داشت. این لایحه مربوط به هشت ماه قبل است و به تفصیل در دو کمیسیون بحث شده و مشاور در خصوص آن توضیح داده است. این لایحه در نهایت امروز به صحن آمد و با تغییراتی به تصویب رسید.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که علت اختلاف ها چه بود گفت: اراضی مشجر (زمین‌هایی که در آنها درخت وجود دارد) در این لایحه نیامده بود اما برخی این نظر را داشتند که ممکن است زمینی مشجر نباشد اما در سند آن آمده باشد که باغ است یا رای کمیسیون ماده 12 را داشته باشد. اختلاف این بود که اگر لایحه صرفاً به اراضی مشجر بپردازد مسائل شورا را حل نمی‌کند و باید آن دسته از زمین‌هایی که به وسیله سند یا رای کمیسیون ماده 12 که باغ هستند هم به این مصوبه اضافه شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص لایحه برنامه سوم توسعه شهری گفت: آنچه به عنوان لایحه برنامه سوم به شورا ارائه شد اشکالاتی داشت و به همین دلیل بنا شد معاونت‌ برنامه‌ریزی شهرداری و کمیسیون‌های مرتبط با شورا کارگروه‌هایی تشکیل داده و متن را بازآرایی کنند. طی یک ماه اخیر بازآرایی صورت گرفته و اکنون متن ارسالی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری را در دست داریم و به زودی آن را در صحن بررسی می‌کنیم و پس از آن به بررسی بودجه خواهیم رفت.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت از 9 سطح به 6 سطح سازمان و حذف پست‌های مشاور، جانشین و قائم مقام در کلیه واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه که در دستور جلسه امروز قرار داشت، گفت: اگر جلسه امروز تمدید شده بود این طرح دستور بعدی ما بود. این طرح شامل دو بخش است که اعم از کوچک‌سازی ساختار و کاهش معاونت‌ها از 9 به 6 سطح است و در بند دوم آن تعدادی از پست‌های قائم مقام و مشاور حذف می‌شوند. این طرح در جلسه بعدی مطرح می‌شود و در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی