English

احمد صادقی

تهران نیازمند شبکه اضطراری در زمینه زلزله است/حداقل ۱.۵ میلیون نفر در بافت فرسوده در معرض خطر زلزله

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به دسترسی ناممکن در برخی از نقاط تهران در صورت وقوع زلزله به دلیل معابر کم عرض و عدم اصولی ساختن ساختمان‌های بلند گفت:‌ در تهران نیازمند شبکه اضطراری در زمینه زلزله هستیم.

تهران نیازمند شبکه اضطراری در زمینه زلزله است/حداقل ۱.۵ میلیون نفر در بافت فرسوده در معرض خطر زلزله

به گزارش خبرگزاری موج، احمد صادقی در دوره بین‌المللی جستجو و نجات شهری که از سوی امداد و نجات هلال‌احمر و با همکاری نمایندگی سازمان ملل در ایران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سفارت اتریش در سازمان امداد و نجات برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزارشات سازمان ملل ایران جز ۱۰ کشور بلاخیز دنیا بوده که از ۴۰ حادثه ۳۱ حادثه طبیعی در آن امکان وقوع دارد.

وی افزود: تهران به دلیل وجود گسل‌های فراوان، پتانسیل بالای لرزه خیزی دارد و تراکم جمعیت، ساختار ناایمن، کمبود نیازهای ضروری در هنگام زلزله و امکانات محدود بر این موضوع دامن می‌زند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: از طرفی وجود بافت فرسوده از دیگر معضلات شهر تهران بوده که ضرورت بیشتر توجه به لرزه خیزی تهران را نشان می‌دهد و باید کارهای اثربخش زیادی را ازجمله تقویت جستجو و نجات شهری داشته باشیم و ظرفیت‌سازی‌ها بر اساس استانداردها باید صورت گیرد.

صادقی بیان داشت: زمان رسیدن به مصدومان پس از وقوع زلزله محدود است و باید شبکه‌هایی از تیم‌های جستجو و نجات به صورت محلی و ملی داشته باشیم تا در کوتاه‌ترین زمان بیشترین امدادرسانی صورت گیرد و بتوانیم در ۷۲ ساعت اول اقدامات موثری داشته باشیم.

وی به نقش پررنگ بسیج در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اشاره کرد و گفت: تقویت این سازمان‌ها هم می‌تواند نتایج موثری در تسریع روند کمک رسانی داشته باشد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به دسترسی ناممکن در برخی از نقاط تهران در صورت وقوع زلزله به دلیل معابر کم عرض و عدم اصولی ساختن ساختمان‌های بلند، اشاره کرد و گفت:‌ در تهران نیازمند شبکه اضطراری در زمینه زلزله هستیم که اقدامات اولیه در این راستا انجام شده و همه دستگاه‌های متولی باید اقدامات مؤثر را انجام دهند.

صادقی به وجود فرهنگ و قومیت‌های مختلف در شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهران تیم‌های محلی، ملی و بین‌المللی برای کمک رسانی نیاز دارد و اگر بخواهیم این تیم‌ها فعالیت داشته باشند باید با فرهنگ بومی مردم نیز آشنایی آنها صورت گیرد.

وی اعلام کرد: در تهران گسل‌های اصلی و فرعی زیادی وجود داشته و ۳۲۶۸ هکتار بافت فرسوده در تهران داریم که ۱۵ درصد از جمعیت ۱۰ میلیونی شهر تهران در آن ساکن است و حداقل ۱.۵ میلیون نفر در بافت فرسوده در معرض خطر زلزله در دقایق اولیه هستند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: بیش از هزار مدرسه در معرض خطر زلزله بوده و در مسیر گسل اصلی و فرعی و یا حریم رودخانه واقع شده است و همه اینها نشان می‌دهد تهران در مقابل زلزله بسیار آسیب‌پذیر است و حتی وجود هزاران تیم امدادی نیز کفایت نمی‌کند.

صادقی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۶۳۰ قطعه ملک مسکونی در پایتخت در معرض خطر لرزش قرار داشته که البته مدیرتی بحران فعالیت زیادی انجام داده و تلاش کرده‌ایم از تجربیات بین‌المللی در این زمینه استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه