English

در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید برق مصرفی شهر تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت یکی از بهترین و مؤثرترین راه حل‌ها جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است بر همین اساس اسناد فرادستی و مصوبه هیأت وزیران، تأمین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید برق مصرفی شهر تهران

به گزارش خبرگزاری موج، صدرالدین علی پور مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تولید مازاد برق تولید شده از انرژی‌های تجدیدپذیر به شبکه برق سراسری توسط شهرداری تهران خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه سوخت‌های فسیلی که از سال‌ها پیش پایه و اساس موازنه انرژی را در اقتصاد جهان تشکیل می‌داد، در آینده‌ای نه چندان دور به اتمام خواهد رسید، افزود: مصرف فزاینده آن‌ها باعث تولید گاز‌های گلخانه‌ای، بروز آلودگی هوا و سایر آلودگی‌های محیطی، پدید آمدن تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی و دیگر پیامد‌های منفی وابسته به آن شده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: کشور ایران حدود یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اما بیش از دو درصد گاز‌های گلخانه‌ای دنیا را تولید می‌کند، از سوی دیگر متوسط مصرف سرانه انرژی در ایران ۴ تا ۵ برابر متوسط مصرف سرانه دنیا و برای مثال ۱۷ برابر مصرف سرانه کشور ژاپن است.

علی پور با اذعان بر اینکه ایران بزرگترین کشور یارانه دهنده در جهان برای مصرف سوخت‌های فسیلی است، گفت: ایران چه از لحاظ تولید و مصرف انرژی، چه از لحاظ وابستگی به سوخت‌های فسیلی و چه از لحاظ آلودگی محیط زیست، وضعیت مطلوبی ندارد.

وی افزود: در این زمینه نیازمند تصمیم‌گیری‌های تعیین‌کننده و اقداماتی قاطع در کوتاه مدت در مقیاس‌های محلی و منطقه‌ای هستیم تا از تأثیرات و پیامد‌های بیشتر بحران‌های محیط زیستی ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی جلوگیری کرده و با تغییر رویه به سوی دستیابی به توسعه پایدار گام برداریم.

علی پور با تاکید بر اینکه یکی از بهترین و مؤثرترین راه حل‌ها جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است، گفت: از جمله سیاست‌های شهرداری تهران توسعه انرژی‌های نو در سطح شهر است و این مجموعه در جهت الگوسازی و فرهنگ سازی توسعه انرژی‌های نو اقدامات متعددی را در دست اقدام دارد که در صورت حمایت‌های مالی و معنوی اقدامات مؤثرتری در مقیاس بزرگتر جهت توسعه استفاده از انرژی‌های نو صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تقریباً هر ساله با آغاز فصل گرما و افزایش دمای هوا مصرف برق نیز در کشور افزایش یافته و ظرفیت عملی تولید برق در کشور جوابگوی نیاز مصرفی در روز‌های پیک مصرف تابستان نیست و منجر به قطعی برق می‌شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: طبق اسناد فرادستی مصوبه هیأت وزیران «تأمین حداقل بیست درصد برق مصرفی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر» مصوبه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران و مصوبه الزام شهرداری تهران به اجرای برنامه اصلاح الگوی مصرف، مجموعه شهرداری تهران را برآن می‌دارد تا به عنوان یک نهاد تأثیرگذار اقدامات عملی و اجرایی در زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی را در راستای تحقق این اسناد به انجام رساند.

علی پور افزود: بر این اساس شهرداری تهران نیز تدریجا و با برنامه ریزی مناسب باید در مسیر توسعه کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر گام بر دارد که ضمن تأمین مصرف مورد نیاز مجموعه خود، تزریق مازاد تولید برق خود را به شبکه سراسری داشته باشد که می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر شهر‌های کشور مطرح شود.

وی گفت: این پروژه قطعاً یک قطعه از پازل بهبود کیفیت محیط زیست شهر تهران و گامی مؤثر و محکم در جهت دستیابی به «شهری برای همه» خواهد بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی