English

سلطانی فر در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک:

توصیه پیامبر اسلام همراهی در بازی کودکان بود

وزیر ورزش و جوانان در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک اظهار کرد: توصیه پیامبر اسلام همراهی در بازی کودکان بود.

توصیه پیامبر اسلام همراهی در بازی کودکان بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مسعود سلطانی فر با بیان سخنانی در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند گفت: کودکان آسیب پذیرترین گروه جوامع انسانی هستند و امروزه میلیون ها کودک در اثر جنگ در جهان در شرایط نامناسب زندگی می کنند.

وی به شرایط بحرانی کودکان در شرایط دشوار خانواده ها بیان کرد: والدین معتاد و یا والدین طلاق گرفته زمینه آسیب کودکان را ایجاد می کنند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در کشورهای اسلامی به سبب وجود استحکام در بنیان های خانواده وضعیت حقوقی کودکان جایگاه بهتری نسبت به کشورهای دیگر دارد.

سلطانی فر ادامه داد: در آموزش های آسمانی دست دین مبین اسلام بیشترین سفارش به کودک و حقوق کودک شده است.

وی گفت: گاهی نیاز کودکان به شادی و تفریح در پس حقوق اولیه آنها مغفول می ماند و تامین نیاز آنها از نظر روحی در داشتم شخصیت کامل مهم است و زمینه تعالی روحی کودک فراهم می شود‌.

وزیر ورزش و جوانان حرکت و جنبش را پایه هر رفتاری دانست و بیان کرد: امام صادق توصیه کردند که هفت سال اول زندگی کودک در آزادی و جنبش بگذرد تا به تندرستی و سلامت آنها آسیب وارد نشود.

سلطانی فر به گفته پیامبر استناد کرد و گفت: پیامبر اسلام  به مسلمانان توصیه کردند تا در بازی کودکان مشارکت و همراهی کنند و در اسلام آموزش اسب سواری و تیراندازی به کودکان از جمله وظایف والدین در قبال کودکان خود است.

وی به برگزاری المپیاد ورزشی کودکان در کشور اشاره کرد و افزود: هزاران دانش آموز در سراسر کشور در چهل رشته ورزشی با هدف نشاط و ارتقاء سلامتی این روزها رقابت می کنند.

وزیر ورزش و جوانان به آگاهی سازی خانواده ها به عنوان یک ضرورت در رشد و آموزش کودکان پرداخت و ادامه داد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در توانمند سازی والدین و جوانان دارند و می توان برنامه های کودکان را با مشارکت خود کودکان ارتقاء داد.

سلطانی فر به راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: با مشاوره مناسب به جوانان تلاش می شود تا خانواده سالم تشکیل دهند و این سیاست در مراکز کمتر برخوردار پیگیری کردیم و توسعه می دهیم و با توسعه این دفاتر آمار طلاق پایین می آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه