English

عباسی:

۱۶ دستگاه در کنوانسیون حقوق کودک فعال است

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: ۱۶ دستگاه در ایران در شورای هماهنگی کنوانسیون حقوق کودک فعال است.

۱۶ دستگاه در کنوانسیون حقوق کودک فعال است

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری موج، محمود عباسی در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک اظهار کرد: در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می شود و در آموزه های دینی حقوقی برای کودک از پیش از تولد در نظر گرفته شده که از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی همچنین به قوانین ایران اشاره و عنوان کرد: از قانون اساسی و دیگر قوانین برای کودکان حقوق قابل توجهی در نظر گرفته شده است و وظایف و تکالیفی در این رابطه برای دستگاه های اجرایی تعیین شده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک خاطر نشان کرد: در ایران تلاش بر این است تا همه حق های کودک محقق شود.

عباسی در مورد کنوانسیون حقوق کودک و اجرای حقوق کودک در جهان بیان کرد: ایران از جمله نخستین کشورهایی بود که به این کنوانسیون پیوست.

وی در خصوص اجرای قواعد کنوانسیون حقوق کودک در ایران تصریح کرد: یک شورای هماهنگی در حوزه کنوانسیون حقوق کودک در ایران با همکاری ۱۶ دستگاه شکل گرفته و در تمام استانها دفاتر متناظر شکل گرفته و وزیر دادگستری مسئولیت نظارت اجرای این کنوانسیون را بر عهده دارد.

عباسی همچنین گفت: با تصویب سند ملی حقوق کودک تلاش داریم تا کودکان جایگاه خود را پیدا کنند و برنامه ریزی کردیم تا کنفرانس منطقه ای حقوق کودک را در ایران برگزار کنیم و این کنفرانس ۳ روز ادامه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه