English

معاون کارآفرینی بنیاد برکت خبر داد:

ایجاد ۱۰۰۰ شغل در لرستان همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب/اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی اشتغال با ۴ ماه تنفس

معاون کارآفرینی بنیاد برکت از ایجاد ۱۰۰۰ شعل در استان لرستان تا سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب خبر داد و گفت: میانگین وام های اشتغالزایی برای هر متقاضی ۲۵ میلیون تومان و با ۴ ماه تنفس است.

ایجاد ۱۰۰۰ شغل در لرستان همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب/اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی اشتغال با ۴ ماه تنفس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، معاونت توسعه‌ی کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، از اجرای طرح های اشتعالزایی این بنیاد در استان لرستان خبرداد و افزود: ایجاد اشتغال در شهرهای دلفان، پل‌دختر، کوهدشت و رومشکان لرستان با طرح های مورد تایید بنیاد برکت و اعطای وام اشتعالزایی اجرا می شود.

وی لرستان را به عنوان یکی از استان‌های محروم کشور در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی برشمرد و ادامه داد: اجتماع‌محور آسمان اجرای آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی است.

معاون کارآفرینی بنیاد برکت خاطر نشان کرد: به علاوه با اجرای طرح سحاب که شامل سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت است برنامه اشتعالزایی مناطق محروم در   دستور کار بنیاد برکت قرار دارد.

به گفته معاون کارآفرینی بنیاد برکت بر این اساس، تا به امروز 350 فرصت شغلی در زمینه‌ی پرورش دام سبک در این شهرستان‌ها به مرحله‌ی اجرایی رسیده و 700 اشتغال دیگر نیز تا بهمن ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است: فرآیند اشتغال‌زایی در استان لرستان از مرداد ماه امسال با حضور بنیاد برکت و تشکیل کمیته‌ی توسعه‌ی اشتغال در شهرهای مختلف این استان به ریاست فرماندار و عضویت تمامی دستگاه‌های اجرایی مؤثر در این حوزه کلید خورده است.

به گزارش موج: با تصویب رشته‌های مستعد در زمینه‌ی کارآفرینی، با توجه به ظرفیت‌‌های منطقه و پس از آغاز شناسایی متقاضیان در مناطق محروم روستایی، نزدیک به 2500 نفر انتخاب و وارد فرآیند اهلیت‌سنجی توسط تسهیل‌گران بنیاد برکت شدند که از این تعداد، تا به امروز 350 واجد شرایط به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

میانگین تسهیلات درنظر گرفته شده برای هر متقاضی 250 میلیون ریال به شکل وام قرض‌الحسنه و با تنفس پرداخت 4 ماهه است. هم‌چنین فاز دوم این طرح، تا پایان بهمن ‌ماه با ایجاد 700 فرصت شغلی دیگر اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، اشتغال‌آفرینی بنیاد برکت در قالب طرح‌های اجتماع‌محور آسمان و سحاب، فرآیندی چندمرحله‌ای است که در آن، ایجاد کسب‌وکارهای پایدار و ماندگار با مهارت‌آموزی و استانداردسازی به کمک تسهیل‌گران مدنظر قرار دارد.

اشتغال‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته از جمله رسالت‌ها و فعالیت‌های عمده‌ی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه