English

عدم اطلاع دستگاه ها موجب شد؛

باقی ماندن طرح تفضیلی روی کاغذ

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهردای نداشتن اطلاعات کافی دستگاه های دولتی نسبت به طرح تفضیلی را یکی از موانع اجرای این طرح در شهر تهران دانست و گفت: توازن منطقه ای در تهران رعایت نشده و مناطقی با کمبود سرانه ها و فقر سرانه در ابعاد مختلف شهری مواجه شدند.

باقی ماندن طرح تفضیلی روی کاغذ

سید حمید موسوی در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری موج، با بیان اینکه طبق طرح تفضیلی همه وزارتخانه ها و سازمان ها در یک برنامه پنج ساله موظف به شناسایی و معرفی آسیب های شهر تهران هستند، اظهار کرد: در سند راهبردهای جامع شهر تهران قید شده و باید کمبودهای سرانه در تهران معرفی شود.

وی ادامه داد: لازم است ضمن خرید املاک مورد نیاز در برنامه پنجساله این مهم در طرح تفضیلی تامین شود و با وجود آنکه این سند توسط شورای عالی شهرسازی تصویب شده است و زمان اجرای آن از سال 91 تا 96 بود، امکان اجرا نیافت.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری با اشاره به این مهم که دستگاه های اجرایی اهتمامی به این مهم نداشتند تا طرح جامع تفضیلی اجرا شود، افزود: یکی از مشکلات مدیریت شهری، بی اطلاعی نظام اجرایی از راهبردهای طرح جامع است.

موسوی در خصوص سرانه های دارای کمبود و نداشتن توازن در مناطق مختلف شهر گفت: در مناطقی با توسعه و انبوه ساخت و ساز مواجهیم و در مناطقی فقر سرانه تشدید می شود.

وی یادآور شد: اگر سازمان های به تناسب شهرداری که کار سرانه را انجام می دهد، ورود پیدا می کردند مشکلات به شکل دیگری مدیریت می شد.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهردای همچنین  در مورد توسعه ساخت و ساز و شهری و مهاجرت به پایتخت اظهار کرد: شاید ساخت و ساز بر بخشی از جمعیت در کلان شهر تهران اثرگذار باشد اما آیتم ها و فاکتورهای دیگری بر مهاجرت تاثیرگذار است.

موسوی یادآور شد: ممکن است شرایط زندگی سخت در تهران جمعیت را کاهش دهد و یا وفور امکانات، شغل و نظایر آن هم به نوبه خود جمعیت را افزایش دهد و جاذبه های خود را داشته باشد.

وی در مورد تامین منابع و انرژی مورد نیاز در تهران به رونمایی از لایحه انرژی های تجدیدپذیر در شهرداری پرداخت و گفت: به زودی این لایحه را رسانه ای خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی