English

تا اول آذر برای انتخاب شهردار فرصت داریم/تعیین تکلیف شهرداری با مصوبه کمیسیون مجلس

محسن هاشمی گفت: با توجه به فرصت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا آذر ماه برای انتخاب شهردار فرصت داریم.

تا اول آذر برای انتخاب شهردار فرصت داریم/تعیین تکلیف شهرداری با مصوبه کمیسیون مجلس

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری موج، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه جلسه نود و هفتم شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: کلیات لایحه مربوط به بودجه غیر نقد شهرداری تصویب شد.

وی افزود: دو لایحه دیگر در شورا بررسی شد.

رئیس شورای شهر به قانون تعارض منافع در شهرداری اشاره و عنوان کرد: اعضا در این رابطه با حضور فرماندار تهران به نظر خود اصرار کردند و مقرر شد مجدد در شورا بررسی شود.

هاشمی به فوریت در رابطه با چارت تشکیلاتی نیز اشاره و اظهار کرد: این فوریت به تصویب نرسید و کاهش پست های سازمانی در شهرداری تهران به صورت عادی در دستور کار شورا قرار می گیرد.

وی همچنین در مورد توقف انتخاب شهردار که مورد پرسش خبرنگاری بود، بیان کرد: مبنای اینگونه تصمیمات این است که اعضای شورای شهر بر اساس تعهدی که به شهردار داریم باید تلاش حداکثری برای تثبیت او داشته باشیم.

رئیس شورای شهر در همین رابطه افزود: تعدادی از دستگاه های اجرایی موفق شدند مشکلات خود را از طرق مختلف در رابطه با قانون منع به کارگیری بازنشستگان حل کنند.

هاشمی یادآور شد: در مورد شهرداری و قانون منع به کارگیری بازنشستگان گروهی از نمایندگان با استفساریه ای اقدام کردند تا موضوع شهردادی تهران و کلان شهرها را در برابر این قانون حل کنند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس و کمیسیون شوراهای مجلس مطرح بود، برخی از اعضای شورا پیشنهاد توقف رسیدگی به انتخابات شهردار جدید را مطرح کردند.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه انتخاب و پیشنهاد پنج کاندید از سوی شورای شهر موجب تضعیف رای نمایندگان در بررسی موقعیت شهردار می شود، گفت: بر همین مبنا بررسی و انتخاب شهردار جدید را متوقف کردیم.

هاشمی در ادامه افزود: امروز کمیسیون  مجلس در این رابطه بررسی های لازم را انجام می دهد و انتخاب  شهردار با یک یا دو روز تاخیر مشکلی ایجاد نمی کند و باید تلاش کنیم تا ثبات در شهرداری ایجاد شود.

وی افزود: قانون منع به کارگیری بازنشستگان از زمان انتشار در روزنامه رسمی ۲ ماه و تا اول آذر فرصت داریم و بنا بر نظراتی هم تا ۱۵ آذر فرصت داریم.

رئیس شورای شهر اظهار کرد: برای گزینه های شهرداری نسبت به افراد بالای ۶۰ سال استعلام کردیم و اکثر این افراد تا سه سال با بازنشستگی فاصله دارند و من نیز تا چهار سال با بازنشستگی فاصله دارم.

هاشمی در رابطه با انتخاب شهردار به صورت حزبی که موضوع پرسش خبرنگاری بود، گفت: به هیچ وجه اینطور نیست و انتخاب شهردار با تومانینه انجام می شود و احزاب در این رابطه اعمال نفوذ نمی کنند و رای های مخفی است و کسی نمی تواند اعمال نفوذ کند.

وی در خصوص مخالفت با شهردار شدن خود گفت: این به دلیل علاقمندی آنها برای ماندن من در شوراست.

رئیس شورای شهر در خصوص احتمال منفی بودن مصوبه کمیسیون مجلس برای ماندن شهرداران بازنشسته کلان شهرها، گفت: اگر منفی باشد ما انتخاب شهردار در شورا را بررسی کرده و شهردار را انتخاب می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی