English

بررسی قاچاق سوخت نشان می دهد:

نرخ بنزین در ترکیه ۱۴ هزار تومان/قاچاق روزانه تا ۲۰ میلیون لیتر

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بنزین ما ۱۰۰۰ تومان است و در ترکیه یک دلار و ۲۹ سنت است و در ترکیه بنزین ۱۴ هزار تومان است و گازوئیل در مرز ۵ هزار تومان است و داخل پاکستان تا ۷ هزار تومان است.

نرخ بنزین در ترکیه ۱۴ هزار تومان/قاچاق روزانه تا ۲۰ میلیون لیتر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، اخبار مبنی قاچاق روزانه ۲۰ میلیون لیتر به کشورهای همسایه به‌دلیل  تفاوت قیمت سوخت موضوع مهمی است که گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب ۲۳ مهر به آن پرداخت.

ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: به طور قطع قاچاق سوخت روزانه ۱۰ میلیون لیتر مسجل است و تا ۱۵ و ۲۰ میلیون لیتر هم بر اساس آمار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان سوخت کشور قاچاق می شود.

عبدالله هندیانی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه گفت: ۲۵ میلیارد دلار حجم قاچاق کشور بین سال ۹۲ تا ۹۶ سهم قاچاق سوخت از ۷.۸ میلیارد دلار به ۵۰۰ میلیارد دلار رسید.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت سوخت در داخل و خارج از مرزها انگیزه های قاچاق افزود: در ۳ ماهه گذشته یک میلیارد لیتر قاچاق داشتیم بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون لیتر در روز قاچاق انجام شده است.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بنزین ما ۱۰۰۰ تومان است و در ترکیه یک دلار و ۲۹ سنت است و در ترکیه بنزین ۱۴ هزار تومان است و گازوئیل در مرز ۵ هزار تومان است و داخل پاکستان تا ۷ هزار تومان است.

محمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز به بحث پیوست و گفت: در شش ماهه اول امسال یک درصد بیش از شش ماه مشابه در سال گذشته رشد مصرف سوخت در کشور داشتیم.

 

کارت سوخت نادیده گرفته شد

وی همچنین در مورد وضعیت کارت سوخت، گفت: کارت سوخت حذف نشد و تعداد افرادی که کارت سوخت همراه نداشتند با تعداد جایگاه داران که کارت سوخت دریافت کردند تعویض شد و تک نرخی شدن بنزین هم جز مطالبات مردم در رابطه با کنار گذاشتن کارت سوخت شد.

ادیانی در همین رابطه خاطر نشان کرد: نمایندگان در مجلس با این استناد مواجه شدند که نگهداری سامانه کارت سوخت هزینه بردار است.

 

کارت سوخت ۱۲۰ هزار مهاجر سیستان باطل شد

موسوی خواه در مورد قاچاق سوخت با حجم بالا اظهار کرد: حدود ۳ هزار تانکر نفت کش در چهار بخش پنهان، در حال تردد، در مرزها و بارگیری سوخت برای قاچاق هستند.

هندیانی گفت: سوخت در این حجم صرفا با تانکر قاچاق نمی شود و وقتی کارت سوخت ۱۲۰ هزار مهاجر در سیستان و بلوچستان باطل می شود این فقط آمار یک استان است.

وی تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز متشکل از ۲۴ عضو است و متشکل از مجموعه دستگاه هاست.

 

رشد ۲۳ درصدی مصرف سوخت سیستان و بلوچستان

موسوی خواه در بخشی از این گفتگو اعلام کرد: قاچاق در استان سیستان و بلوچستان مصرف سوخت حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که سال قبل یک درصد هم از متوسط رشد مصرف سوخت کشور کمتر مصرف داشتند.

 

جریمه ۶۷ میلیارد قاچاق چیان سوخت

رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در مورد آخرین پرونده های قاجاق سوخت گفت: از ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۷۲۶ فقره پرونده در سازمان تعزیرات مربوط به قاچاق سوخت تشکیل شده و قاچاق چیان بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان جریمه شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه