English

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد:

نشر مطالب بدون تعقل، بازی در زمین دشمن است

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد در برابر جنگ روانی دشمن نباید ناخواسته به آن دامن بزنیم باید توجه شود با نشر مطالب بدون تعقل و احراز صحت در زمین دشمن بازی نکنیم و علاوه بر گفتار، به صورت عملی هم در مقابل تبلیغات دشمن بایستیم و جبهه دشمن را در این بخش نیز ناکارآمد بگذاریم.

نشر مطالب بدون تعقل، بازی در زمین دشمن است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در آئین تکریم و معارفه روسای سابق و لاحق دادگستری کل استان همدان، در رابطه با جنگ روانی ایجاد شده از سوی دشمن گفت: در برابر جنگ روانی دشمن نباید ناخواسته به آن دامن بزنیم باید توجه شود با نشر مطالب بدون تعقل و احراز صحت در زمین دشمن بازی نکنیم و علاوه بر گفتار، به صورت عملی هم در مقابل تبلیغات دشمن بایستیم و جبهه دشمن را در این بخش نیز ناکارآمد بگذاریم. با انتشار سریع یک شایعه و دروغ، افراد و ارزش‌ها را مورد تهمت و افترا قرار داده و بستری را آماده می‌کنند تا هر حرفی را که ابراز کردند و هر دروغی را که رواج دادند، مردم قبول کنند و بعضا این شایعه‌ها حتی از طریق تریبون‌های خودی نیز منتشر می‌شود و موضوعی بدون احراز صحت و سقم رواج داده می‌شوند

او ادامه داد: همه مردم و به ویژه مسئولان در همه ازمنه اعم از جنگ و صلح و عادی و حساس وظایف ذاتی بر عهده دارند که یکی از مهمترین این تکالیف صیانت و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان محصول ایثار هزاران شهید و چند صد هزار معلول و مجروح در زمان غیبت معصوم است و تمام مسئولان از پایین‌ترین تا بالاترین رده و درجه باید از همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی نظام اسلامی که داعیه‌دار مدیریت صحیح جامعه و بلکه قرار گرفتن به عنوان الگویی برای کشورهای جهان است حفاظت کنند.

وی خدمت صادقانه و بدون منت به مردم را به عنوان ولی‌نعمتان نظام از جمله دیگر وظایف ذاتی مسئولان برشمرد و مسئولیت را به عنوان امانتی از سوی مردم و نظام در دست مسئولان دانست و تأکید کرد: در نظام اسلامی هیچ خدمتی موجب منت بر مردم نیست بلکه مردم بر مسئولان منت دارند. 

اژه‌ای با بیان اینکه یکی از آموزه‌های اسلامی امانتداری است و همه ما باید بدانیم در قبال این امانت از مسئولیت جزء توکل باید به نحو احسن و تمام معنا، به نحو مطلوب انجام وظیفه کنیم، عنوان کرد: در برخی شرایط وظایف خاصی بر دوش داریم و امروز آن شرایط حساس است که دشمن پس از ناکامی در اقدامات نظامی، تحریم، به راه انداختن جنگ داخلی و ترور مقامات کشور و عدم توفیق در تبلیغات پرحجم رسانه‌ای از طریق ماهواره و شبکه‌های اینترنتی به منظور شبهه‌افکنی در افکار و اعتقادات جوانان به این نقطه رسیدند که تا زمان حضور مردم دیندار و ولایت‌مدار و انقلابی حول حبل‌الله و پشت سر ولی‌فقیه به هیچ عنوان امکان غلبه بر آنها وجود ندارد بنابراین با جمع کردن افکار شیطانی خود به این نتیجه رسیده‌اند که باید مردم را از روحیه دینی و ولایت‌مداری و انقلابی تهی کرد تا بتوان بدون جنگ، جامعه را از درون متلاشی کرد پس سه جبهه سنگین علیه مردم ایران باز کردند.

وی ادامه داد: در جبهه نخست باید کاری کنیم تا مردم از لحاظ اداره زندگی روزمره خود و معیشت تحت فشار قرار گیرند تا دچار تنگنا و یأس شده و خود به خود از نظام فاصله بگیرند، در جبهه دوم با عملیات روانی بسیار گسترده که متأسفانه بسیاری از افراد ناخواسته به آن کمک می‌کنند با انتشار سریع یک شایعه و دروغ، افراد و ارزش‌ها را مورد تهمت و افترا قرار داده و بستری را آماده می‌کنند تا هر حرفی را که ابراز کردند و هر دروغی را که رواج دادند، مردم قبول کنند و بعضا این شایعه‌ها حتی از طریق تریبون‌های خودی نیز منتشر می‌شود و موضوعی بدون احراز صحت و سقم رواج داده می‌شوند و در جبهه سوم تلاش می‌کنند چنین وانمود کنند که انقلاب به مقصد و آرمان‌های خود دست پیدا نکرده و برای مردم و کشور چیز قابل‌ملاحظه و ملموسی ارائه نکرده است و فشار همزمان این سه جبهه به انضمام یکدیگر موجب به هم ریختن روحیه و روان و اعتقاد افراد می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه متذکر شد: در چنین شرایطی وظیفه‌ها نیز متفاوت است و بنابر آنچه مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند باید در تمام عرصه‌ها روحیه‌ای انقلابی داشت و حمله دشمن به ساختار اقتصادی جامعه را تبدیل به یک فرصت کرده و با بومی‌سازی اقتصاد و پایداری و توسعه آن و اولویت‌بندی موضوعات و استفاده از ظرفیت کشور، جوانان و مسئولان و حمایت از تولید داخلی به افزایش تولید رسید و شعار سال رهبر معظم انقلاب را محقق کرد.

 

نباید به جنگ روانی دشمن دامن زد

اژه ای تأکید کرد: در برابر جنگ روانی دشمن نباید ناخواسته به آن دامن بزنیم و توجه شود با نشر مطالب بدون تعقل و احراز صحت در زمین دشمن بازی نکنیم و علاوه بر گفتار، به صورت عملی هم در مقابل تبلیغات دشمن بایستیم و جبهه دشمن را در این بخش نیز ناکارآمد بگذاریم. باید از هر آنچه موجب یأس و بدبینی مردم می شود جلوگیری کنیم و آنچه موجب امید و تقویت باور مردم به آینده می‌شود را نشر دهیم.

وی تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه و دادگستری استان‌ها را یکی از اقدامات مهم در اجرای مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و یادآور شد: این ستاد در هر استان بررسی می‌کند چه بخش‌هایی از اقتصاد ممکن است به سمت کم‌کاری و نقصان برود و نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی و به نحوی تدبیر می‌کند تا اقدامات قضایی حتی‌الامکان به اقتصاد لطمه‌ای وارد نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز گفت: باید تمام داوری‌ها بدون حب و بغض باشد چرا که نفسانیت و حب ذات باعث می‌شود انسان ضعف‌های خود را نبیند و هر کس باید در درجه اول خودش را اصلاح کند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی یکی از مشکلات انقلاب را سپردن بعضی از مناصب حساس به برخی افراد غیر خودساخته دانست که باید توجه به این خودساختگی در زمان احراز شرایط افراد برای تصدی پست‌ها در نظر گرفته شود .

وی دو کرسی فتوا و قضا را در اسلام از مناصب خطیر دانست که البته موجب پاداش و رحمت الهی بوده و حسب بعضی روایات پرداختن به یک ساعت عدالت بالاتر از هفتاد سال عبادت است.

امام جمعه همدان گفت: بعضا حس بدبینی باعث می‌شود کار ارزشمند قضات و دادگستری دیده نشود و این ظالمانه است که مجاهدت قضاتی که بعضا حتی جان خود را نیز نثار می‌کنند، نادیده گرفته شود.

محمدناصر نیک‌بخت، استاندار همدان نیز برقراری امنیت را شرط استقرار، آرامش و احساس امنیت در جامعه دانست و گفت: قوه قضائیه نهایت تلاش و کوشش و ظرفیت خود را بر آن داشته تا بتوانیم کشور را آرام اداره کنیم و هر سه قوه با هم مرتبط و هم‌افزای یکدیگر هستند و تجربه نشان داده که با همراهی آنان با یکدیگر امور به خوبی پیشرفت می‌کند.

 سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز اظهار کرد: در مقاطع حساس مدیریت انقلابی مجموعه قضایی استان موجب برون‌رفت از معضلات و مسائل مهم اجتماعی شده و دادگستری کل استان همدان همواره در جهت تقویت و پشتیبانی از مجموعه بسیج و سپاه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

محمدرضا مترقب، رئیس‌کل سابق دادگستری استان همدان نیز در مراسم تکریم خود با تقدیر از مجموعه قضایی استان و سازمان‌ها و اداراتی که مجموعه دادگستری استان را در تحصیل نتایج و تحقق اهداف ترسیمی یاری کرده‌اند، گفت: نتیجه این تلاش‌ها برقراری امنیت و آرامش مطلوب و توسعه مناسب استان است.

توکل حیدری، رئیس‌کل جدید دادگستری استان همدان نیز گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران شیفتگی سازمانی وجود ندارد و هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند به تنهایی خود را مسئول پیشرفت و توسعه بداند بلکه باید تمام مدیران مانند اجزای یک پیکره به گونه‌ای متفق عمل کنند تا منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردمی محقق شود.

وی با تأکید بر ضرورت تعامل و همراهی با سایر نهادها و ادارات و مدیران آنها خاطرنشان کرد: تعامل به معنای نادیده گرفتن تخلفات و جرائم و تضییع حقوق مردم و اشاعه نارضایتی نیست بلکه باید این قبیل امور مجدانه پیگیری شود بنابراین مجموعه قضایی استان در کمین مدیران برای مچ‌گیری و افشای آنها نیست و رویکردی پیشگیرانه دارد و در قبال هر مدیری که در سراشیبی لغزش قرار گرفته، از باب پیشگیری، با خودش و مراجع مرتبط مذاکره و نهی و بازداری صورت خواهد گرفت البته امیدواریم هیچ مدیری مرتکب خطا و لغزش نشود.

 

مشکلات اقتصادی تنها معضل قضایی نیست، موع عرضه و تقاضاست

حیدری در حوزه مسائل اقتصادی عنوان کرد: امروزه بسیاری از مشکلات واحدهای اقتصادی، معضل قضایی نیست، بلکه مسائل آنها با بانک‌ها و در موضوعات عرضه و تقاضا و بازاریابی است اما بعضا اگر رنگ و بوی قضایی داشته باشد کمک می‌کنیم تا واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگردند یا با قوت به تولید خود ادامه دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان همدان با ابرازخرسندی از وضعیت استان در مدیریت معضل بیکاری تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا مردم استان همدان در تولید و اشتغال توفیق داشته باشند، بعضا نیز مدیران کم‌تحرک را تقویت می‌کنیم تا در وظایف خود کوشا باشند و همچنین به متولیان امور در موضوعات حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی و تغییر کاربری فضای سبز و باغات و مدیریت آب در کمیسیون‌ها و کمیته‌های مربوطه کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندانیان اظهار کرد: حتما باید مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار که امنیت مردم را سلب می‌کنند در زندان باشند تا مردم از نعمت آسایش بهره‌مند شوند اما باید از زندانی کردن غیرضرور افراد که موجب آسیب‌رسانی به آنها و خانواده‌هایشان می‌شود، جلوگیری کرد.

در این مراسم از تلاش‌های هفت ساله «محمدرضا مترقب» در سمت ریاست دادگستری استان همدان تقدیر به عمل آمد و «توکل حیدری» به عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری استان معرفی و منصوب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی