English

در گفتگو با موج مطرح شد:

کاهش فساد شهرداری با تحقق درآمدهای پایدار/تحقق ۵۰ درصدی درآمد پایدار شهرداری در افق برنامه سوم

رییس کمیته اقتصادی شورای شهر با بیان اینکه تحقق 50 درصدی درآمد پایدار شهرداری در افق برنامه سوم پیشنهاد اوست، عنوان کرد: کاهش فساد شهرداری با تحقق درآمدهای پایدار محقق می شود.

کاهش فساد شهرداری با تحقق درآمدهای پایدار/تحقق 50 درصدی درآمد پایدار شهرداری در افق برنامه سوم

سیدمحمود میرلوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با بیان اینکه خزانه دار شورای شهر هر ماه گزارش عملکرد بودجه شهرداری تهران را بررسی و به صحن شورای شهر ارائه می کند، گفت: طبق قانون شهرداری هر ماه گزارش مالی خود را به خزانه داری شورای شهر ارائه می کند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در گذشته این روال نبود و گزارشات مالی از شهرداری به شورای شهر ارسال نمی شد.

رییس کمیته اقتصادی شورای شهر با اشاره به اهمیت برنامه توسعه شهری و برنامه ریزی های دقیق مالی بیان کرد: تلاش ما در شورای شهر این است که تا آذر ماه برنامه توسعه سوم شهری را مصوب کنیم و بر اساس ابلاغ این برنامه پیشنهاد بودجه از سوی شهرداری دقیق و درست انجام شود و از اواخر آذر ماه امکان بررسی بودجه سال 98 شهرداری تهران هم فراهم آید.

تنها 200 میلیون درآمدهای غیر نقدی شهرداری محقق شد

میرلوحی در خصوص تحقق برنامه بودجه سال 97 شهرداری تهران بر اساس نظارت های شورای شهر عنوان کرد: هم اکنون در بودجه غیر نقدی شهرداری از مسیر مصوب درآمدها انحراف داشته و مقرر بوده 4 هزار میلیارد در سال از محل غیر نقدی منابع تامین شود و تا نیمه سال این میزان حدود 2 هزار میلیارد تخمین زده می شد که در این مدت تنها 200 میلیارد تومان از این درآمدها محقق شده است.

وی همچنین در رابطه به پایداری منابع شهرداری و پیش بینی های مربوطه بیان کرد: دو دوره قبل کمتر از 25 درصد منابع پایدار برای شهرداری محقق شد و امسال تلاش کردیم این میزان را به بیش از 30 درصد برسانیم و امیدواریم محقق شود.

رییس کمیته اقتصادی شورای شهر در پاسخ به این پرسش که طبق برنامه سوم درآمدهای پایدار شهرداری تا چه میزان رشد خواهد داشت؟ گفت: پیشنهاد من این است که سهم درآمدهای پایدار شهرداری تا پایان اجرای برنامه پنجساله سوم به میزان 50 درصد کل درآمدهای شهری برسد البته لازم است که تلاش شود تا 100 درصد درآمد شهری پایدار شود.

میرلوحی یادآور شد: در دولت هم برای جدایی بودجه از درآمدهای نفتی تلاش می شود و کاری دشوار است و کاستن سهم درآمدهای ناپایدار شهرداری از جمله درآمدهای ناشی از فروش تراکم کاری دشوار است.

وی به اقدامات لازم در درآمدهای پایدار پرداخت و افزود: تعادل میان درآمد و هزینه، تنوع درآمدها، تحصیل درآمدها ضابطه مند باشد و هدر رفت آنها کنترل شده و تخصیص درآمدها برنامه ریزی شده باشد و هر چه منابع پایداری بیشتری داشته باشد و این اصول و اسلوب مورد توجه قرار گیرد فساد هم کمتر اتفاق می افتد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی