English

محسن هاشمی رفسنجانی:

شورای شهر در بخش نگهداشت شهر ۷۰ درصد موفق بوده است/تا کنون یارانه سوخت به شهرداری پرداخت نشده است

رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: خوشبختانه شورای شهر توانست در بخش های مختلف عمل مثبتی را انجام دهد و در بخش نگهداشت شهر ۷۰ درصد موفق بوده است

شورای شهر در بخش نگهداشت شهر ۷۰ درصد موفق بوده است/تا کنون یارانه سوخت به شهرداری پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محسن هاشمی رفسنجانی در برنامه زنده تهران بیست شبکه پنج سیما در تشریح عملکرد یکساله دور پنجم شورای اسلامی شهر بیان کرد: خوشبختانه شورای شهر توانست در بخش های مختلف عمل مثبتی را انجام دهد و در بخش نگهداشت شهر ۷۰ درصد موفق بوده است.

وی به بخش صیانت از باغ ها پرداخت و گفت: علی رغم اینکه این امتیاز برای ما فراهم بود تا با دادن جواز برج باغ بیش از حد مورد نیاز درآمد ایجاد کنیم چنین مجوزهایی را صادر نکردیم و تعریف توسعه پایدار از سوی سازمان ملل به همین موارد اشاره دارد.

رییس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: احساس می شود بخشی از پروژه های عمرانی دچار رکود است و ما مدعی هستیم که قرارگاه سازندگی به ما بدهی دارند و پروژه های مهمی است و بخش از رمپ ها و پل هاست مانند پارکینگ منطقه عباس آباد در کنار باغ کتاب و در اختیار قرارگاه است و پروژه ها فعال نشده و لازم است پروژه های در دست قرارگاه هر چه زودتر فعال شود.

هاشمی در مورد درآمدهای پایدار شهرداری و کنار گذاشتن درآمدهای کاذب شهری گفت: در طول یکسال گذشته کمیسیون های شورای شهر فعال بودند و عدد بدهی ها به مرز 50 میلیارد تومان رسیده و سالی 4 میلیارد بهره دارد و به درآمدهای پایدار اکتفاء کردیم.

وی تصریح کرد: با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری برای تولید اشتغال و مدیریت نقدینگی تصمیم گرفتیم بخش خصوصی را به سمت حل مشکلات شهر پیش ببریم و هر کمیسیون سه تا شش بسته جلب سرمایه گذاری را آماده کرده است.

رییس شورای شهر به امکان جلب سرمایه 200 هزار میلیارد تومان در پروژه در تهران پرداخت و ادامه داد: باید بر اساس ظرفیت ها سرمایه ها را جلب کنیم و از نظر گردشگری تهران ظرفیت بالایی دارد.

هاشمی به موقعیت و فرصت اتوبوس های بی آر تی نیز به عنوان فرصت سرمایه گذاری اشاره کرد و بیان کرد: این اتوبوس ها باید تبدیل به اتوبوس هایی با انرژی باطری شوند و فرصت سرمایه گذاری خوبی است.

وی یادآور شد: به جز مرحله اول واگن مترو از خارج از کشور وارد نکردیم و 3 هزار واگن مترو نیاز داریم و می توان این موضوع فرصت ایجاد شغل و سرمایه گذاری باشد.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: انواع خدمات شهری را می توان به مناقصه گذاشت به نحوی که شائبه رانت در آن نباشد و برنامه های ما 10 ساله است و شهردار قبلی 12 سال رکورد زد و ما نیز برنامه 10 ساله داریم.

هاشمی تعامل با دولت را خوب دانست و تصریح کرد: لازم است وزرا، آقای روحانی و آقای جهانگیری همراهی بیشتری داشته باشند و ما مدعی بدهی 14 هزار میلیاردی هستیم و باید به گفته دولت حسابرسی شود و یکسال گذشته و مشخص نشده است.

وی تأکید کرد: شورای پول و اعتبار باید موقعیتی ایجاد کند که بتوانیم با وجود بدهی امکان کمک از منابع بانکی را داشته باشیم.

رییس شورای شهر همچنین گفت: تا کنون یارانه سوخت به شهرداری پرداخت نشده و دولت باید مراقب باشد که هزینه های بازپرداخت توسط دولت به موقع پرداخت و باعث رونق و تامین نیاز های شهر شود.

هاشمی به ضرورت 10 میلیون سفر برقی در تهران نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس وظایف دولت باید در این مهم یاری کند و در تجهیزات و تامین آنها همراهی کند.

وی گفت: ما 100 کیلومتر خطوط مترو نیمه کاره داریم که مدعی هستیم 95 درصد رشد داشتیم در حالیکه 50 درصد رشد و پیشرفت در کل پروژه بوده و از سویی باید خطوط به صورت تدریجی راه اندازی می شد و پیمانکار همه برنامه خطوط را همزمان رشد می دهند و این دو خط 6 و 7 گویا قرار است با هم افتتاح شود.

رییس شورای شهر تهران در مورد پایانه شرق تهران عنوان کرد: گاهی این پروژه در اولویت نبوده و پروژه کاملاً دچار مشکل بوده و 130 میلیارد هزینه شده و 100 میلیارد در طول سه سال اخیر هزینه شده و 20 درصد دیگر نیاز به هزنیه دارد تا آماده شود و از زمان گذشته الحاقیه به آن اختصاص نداده است.

هاشمی تصریح کرد: شهردار تهران حالت فکاهی پیدا کرده و آقای عسگری رییس صدا و سیما هم بازنشسته است و در مورد شهردار صحبت می شود و هرگز در مورد دیگران صحبت نشده و این قانون منع به کار گیری بازنشستگان قانون خوبی است و مانع انسداد مدیریتی می شود.

وی تاکید کرد: شهردار در شورای شهر انتخاب شده و هیئت تطبیق هم در مورد این انتخاب حکم داده و وزیر کشور هم این حکم را تایید کرده است.

رییس شورای شهر تهران در بخشی از سخنانش در رابطه با تفکیک زباله به دوره ای که بر اساس تبلیغ انجام می شد، اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود زیر ساخت زباله های تفکیک شده از 75 هزار سطل بزرگ تا حدودی جدا سازی شکل می گیرد اما عمیق نیست و در 10 منطقه جمع آوری می شود و کشورهای پیشرفته هم تا 40 درصد جداسازی موفق بودند.

هاشمی به تولید انرژی تا 3 مگا وات از زباله ها پرداخت و گفت: روزانه 9 هزار تن زباله در تهران ظرفیت درآمد زایی و تولید انرژی تا 50 مگا وات را دارد.

وی تصریح کرد: نباید به سمت دفن برویم و باید مناقصه تبدیل زباله به انرژی برگزار شود تا برق تولید کنیم و در گذشته زباله روی هم انباشته می شده تا گاز آن خارج نشود و تبدیل به شیرابه می شد و به محیط زیست صدمه وارد می شد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه