English

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی:

تامین اجتماعی حق مسلم مردم و اقشار آسیب پذیر است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اجتماعی حق الناس است باید از دست اندازی به منابع سازمان تامین اجتماعی که حق مسلم مردم و اقشار آسیب پذیر است بپرهیزیم.

تامین اجتماعی حق مسلم مردم و اقشار آسیب پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  محمد رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جریان افتتاح طرح توسعه پلی کلینیک تخصصی آیت الله خاتمی (ره) تامین اجتماعی اردکان با بیان اینکه پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده تامین اجتماعی در سطح کشور باید به افزایش رضایت و رفاه مردم بینجامد، گفت: سازمان تامین اجتماعی نهادی است که با عدالت اجتماعی و کرامت انسان‌ها پیوستگی کامل دارد و گسترش چتر حمایتی نظام تامین اجتماعی می‌تواند سبب بهبود وضعیت و کیفیت زندگی افراد جامعه شود.

دکتر تابش با اشاره به سیر تکاملی ارتقای این مرکز درمانی به پلی کلینیک تخصصی افزود: پس از ارتقا، تعداد پزشکان متخصص این مرکز افزایش یافته، ولی همچنان نیاز به پزشکان متخصص وجود دارد که امیدوارم تعامل بین دستگاه‌های متولی درمان استان برای جذب پزشکان که ردیف آن در چارت سازمانی وجود دارد، اجرایی شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعا ۸۴ هزار نفر در شهرستان اردکان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد که به عبارتی حدود ۸۳ درصد جمعیت شهرستان از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند این در حالی است که ۷۶ درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش هستند که رتبه اول در کشور را دارند.

دکتر تابش با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی درخصوص برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، خدمات بهداشتی‌درمانی و ... از طرف دولت گفت: تامین اجتماعی حق قانونی همه آحاد مردم است.آیا در اجرای این اصل موفق بوده ایم؟ من از زبان مردم و کارگران می‌گویم که تامین اجتماعی حق الناس است و اجازه دخل و تصرف در آن را نداریم و باید از دست اندازی به منابع سازمان تامین اجتماعی که حق مسلم مردم و اقشار آسیب پذیر، بپرهیزیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولت و مجلس تعهداتی را بر عهده تامین اجتماعی قرار می‌دهند که منابع و خصوصا مصارف این نهاد را تحت فشار قرار می‌دهند.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: کمبود نقدینگی در تامین اجتماعی می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود که باید هر چه سریعتر برای آن چاره جویی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه