English

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم

مدیرعامل و معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و تأمین اجتماعی در خاک‌ریز اول دفاع است.

ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این نشست کارفرمایان مسائل بیمه ای خود را مطرح کردند و نوربخش نیز دستورات لازم را بررسی موارد مطرح شده صادر کرد.

کارفرمایان شرکت کننده در نشست با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از برگزاری چنین نشست هایی اظهار رضایت و از فعالیت های این سازمان در جهت تعامل با ذینفعان قدردانی کردند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جریان برگزاری این نشست گفت: ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و تأمین اجتماعی در خاک‌ریز اول دفاع است.

سید تقی نوربخش با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۶۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان و مستمری بگیران هزینه می کند، اظهار داشت: ماهانه ۴۷۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می کنیم و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز در بخش درمان هزینه می شود.

وی گفت: در لرستان ۷۸۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی داریم و ۴۴ درصد جمعیت این استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست از کاهش حق بیمه پیمان‌های غیر عمرانی، پیمان‌های حمل مواد نفتی، بار و مسافر در کشور خبر داد و با اشاره به اینکه دولت بدهی سنگینی به پیمانکاران طرح های عمرانی دارد، اظهار داشت: قرار شد دولت از طریق پرداخت اسناد خزانه این بدهی را تسویه کند، مشکلی که در تامین اجتماعی مطرح شد این بود که تاریخ سررسید این اسناد برای سال بعد است.

محمد حسن زدا با بیان اینکه مجموعه سازمان تامین اجتماعی برای اینکه به صنعت و تولید کمک کند این جریمه ها را اعمال نکرد و اعلام کردیم که چون کارفرما ترتیب پرداخت بدهی را داده پس جریمه ها دیگر متوقف شود، تصریح کرد: بخش نامه ای تهیه می کنیم و در نهایت از ذی حسابان وزارتخانه ها و سازمان های دولتی دعوت می کنیم تا این مسئله عملیاتی شود، این اقدام تحول بزرگی در حوزه کاری پیمانکاران ایجاد می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مبلغ حق بیمه قراردادهای غیرعمرانی ۷.۸ درصد بود در حالیکه این میزان در پیمان های عمرانی ۶.۶ درصد است، گفت: طرح های غیرعمرانی و مهندسین مشاور را بررسی کردیم و دیدیم می توانیم نرخ حق بیمه را کاهش دهیم، لذا از ماه آینده نرخ حق بیمه طرح های غیرعمرانی نیز به ۶.۶ درصد کاهش می یابد.

زدا یادآور شد: همچنین در پیمان های حمل مواد نفتی و حمل بار و مسافر که تا ماه قبل ۷ درصد ضریب بیمه داشتند نیز کاهش ضریب بیمه را اعمال کرده ایم و این میزان را به ۴ درصد رسانده ایم تا حوزه حمل و نقل با خاطر آسوده کار خود را انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی